جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در واکنش به خبر منتشر شده از قول وزارت نفت مبنی بر اینکه عدم خاموشی در سال جاری به خاطر سوخت‌رسانی و عملکرد وزارت نفت بوده است، خاطر‌ نشان کرد: شخصی که این مسئله را مطرح کرده حتما قصد‌ش این نبوده که عدم خاموشی به علت سوخت‌رسانی وزارت نفت بوده است. فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه تنظیم اخبار مبنی بر اینکه عدم خاموشی به خاطر سوخت‌رسانی بوده که درست انجام نشده است، گفت: ما با وزارت نفت تعامل داریم و سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه همواره بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو تعامل مثبت وجود داشته است، گفت: وقتی مشکلی در سوخت‌رسانی نباشد می‌توان برق مطمئن و پایدار تامین کرد و امسال نیز با توجه به بهبود شرایط گازرسانی، 30 درصد بیشتر از سال گذشته به نیروگاه‌ها گاز تحویل داده شد و در شش ماهه دوم سال به‌ویژه در زمستان برق مورد نیاز کشور را تامین کردیم. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با اشاره به اینکه وقفه در تامین سوخت نیروگاه‌ها را با چالش مواجه می‌کند، تاکید کرد: همیشه باید متناسب با نیاز برق کشور، سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها تامین شود و افزایش تامین گاز، به محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

فلاحتیان در واکنش به این موضوع که آیا این ادعا که عدم خاموشی به دلیل سوخت‌رسانی بوده است، از نظر شما تایید می‌شود، گفت: مطرح کردن این موضوع به این شکل درست نیست. سوخت نیروگاه‌ها یکی از عوامل مورد نیاز است. به گزارش ایسنا، وزارت نفت اعلام کرده که با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و رساندن این مقدار به روزانه ١٤٠ میلیون مترمکعب و تامین به موقع سوخت، مانع خاموشی برق در سال ٩٣ شده است.

براساس این گزارش، در حالی که وزارت نیرو از ابتدای امسال بارها نگرانی خود را از تامین نشدن سوخت نیروگاه‌ها با عناوین مختلف اعلام کرده بود؛ اما وزارت نفت توانست با تامین به‌موقع سوخت نیروگاه‌ها از خاموشی برق جلوگیری کند. بنابر اعلام وزارت نفت، از ابتدای سال 1393 تا انتهای نیمه اول اسفندماه امسال، ١٤٠ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفت که این رقم نسبت به پارسال افزایش ٤٠میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد؛ این رقم سال گذشته ١٠٠میلیون متر مکعب در روز بوده است.

همچنین سال گذشته ٧٥ میلیون لیتر سوخت مایع در اختیار نیروگاه‌ها قرار داده شد (٣٣ میلیون لیترنفت گاز و ٤٢ میلیون لیترنفت کوره) که با افزایش تولید گاز این رقم امسال به ٥٠ میلیون لیتر (٢٣ میلیون لیتر نفت گاز و ٢٧ میلیون لیتر نفت کوره) رسیده است که نسبت به پارسال ٢٥ میلیون‌لیتر کاهش یافت. وی با بیان اینکه پارسال ٢٧ میلیارد لیتر سوخت مایع به ارزش ١٨ میلیارد دلار در نیروگاه‌ها مصرف شده است، افزود: سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FRC3LTMg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه