سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر دیروزصبح به منظور دیدار از سد و نیروگاه کارون 3 در خوزستان و نیز یک منطقه گردشگری این استان از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز وارد این شهر شد. به گزارش ایرنا، عبدالوهاب نوری را در این سفر سفیر الجزایر در تهران همراهی می‌کند. به گفته قائم مقام وزیر نیرو، این سومین روز از بازدید این مقام الجزایری از تاسیسات برق آبی و تامین آب ایران است که در این روز از برخی مناطق خوزستان دیدن خواهد کرد.

بازدید از سد و نیروگاه کارون 3 و نیز مجموعه گردشگری کول فرح در نزدیکی ایذه از جمله برنامه‌های وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر است. در این سفر ستارمحمودی قائم مقام وزیر نیرو، احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان، محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان این هیأت الجزایری را همراهی می‌کنند. قرار است وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر از سد و نیروگاه کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری نیز دیدن کند. وزیر آب و محیط زیست کشور الجزایر امشب پس از بازدید از این تاسیسات به تهران باز می‌گردد.

67357246247643734573457345742362323

الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا و میان مراکش و تونس است که پایتخت آن الجزیره است. سد و نیروگاه کارون 3 از بزرگ‌ترین سدهای ایران روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران و در 28 کیلومتری ایذه در شمال شرق خوزستان احداث شده است. نیروگاه این سد با تولید سالانه چهار هزار و ۱۷۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق آبی کشور است. هدف از احداث سد و نیروگاه کارون 3، تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب‌های مخرب است. ارتفاع بدنه سد ۲۰۵ متر و حجم مخزن سد سه میلیارد متر مکعب است. عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۳ آغاز و در سال ۱۳۸۳ به پایان رسید.

کول فرح نیز تنگه‌ای در هفت کیلومتری شمال شرقی ایذه، شامل شش نقش برجسته متعلق به دوره ایلامیان است که با توجه به سنگ نبشته‌های به جا مانده و بقایایی از محل زندگی آنها در گذشته‌های دور که در میان کوه‌ها باقی مانده مانند گورها کانال آب و بقایای ساختمان و نقطه دیدبانی می‌توان گفت این محل پرستشگاه نارسینا، یکی از خدایان ایلامی بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/swDSMKhV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه