سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

منابع نفتی به رویترز گفتند: وزیران عربستان و روسیه راهی قطر شدند تا روز سه شنبه مذاکراتی در تلاش برای مقابله با سرازیر شدن نفت به سمت بازارها انجام دهند که باعث شده است قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود طی متجاوز از یک دهه گذشته برسد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از لندن، این منابع گفته‌اند: علی النعیمی وزیر نفت عربستان و الکساندر نوواک همتای روس وی در دوحه پایتخت قطر ملاقات خواهند کرد و وزیران قطر و ونزوئلا دو عضو اوپک نیز به آنها خواهند پیوست.

568644543437347345785347835724624624247

این نشست یادآور دیدار تولید‌کنندگان عضو و غیر‌عضو اوپک در سال 2001 است؛ هنگامی که عربستان به سمت یک توافق جهانی برای مهار تولید سوق داده شد و روسیه موافقت کرد برای نخستین و آخرین بار در این دیدار مشارکت داشته باشد. با این حال، مسکو هرگز به طور مناسب و مقتضی به قول خود برای مهار صادرات نفت عمل نکرد. این خبر باعث شد تا در جریان معاملات اندک نفت در روز تعطیل، بهای آن در آمریکا 2درصد افزایش یابد. قیمت نفت به دلیل رونق عرضه در آمریکا و تصمیم اوپک برای افزایش صادرات با هدف بیرون راندن تولید‌کنندگان پرهزینه از بازار، به پایین‌ترین سطح در طول متجاوز از یک دهه رسیده است.

عربستان گفته است؛ تنها موقعی تولید خود را کاهش خواهد داد که تولید‌کنندگان غیر‌عضو اوپک به این کشور بپیوندند. روسیه، تولید‌کننده ارشد نفت در جهان از مدت‌ها پیش از همکاری خودداری کرده و گفته است که صنعت این کشور رقابتی بوده و برای مسکو کاهش تولید به هر قیمتی از نظر فنی چالش برانگیز است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UKG9ZRhP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه