سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نیرو:

وزارت نفت اجازه صادرات برق را ندارد

8 سال پیش ( 1394/11/25 )
 

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: براساس قانون، صادرات برق باید با مجوز وزارت نیرو صورت گیرد و وزارت نفت به‌طور مستقل نمی‌تواند اقدام به صادرات برق کند.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت نیرو برای صادرات برق دستورالعمل‌های معینی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت نفت به تنهایی نمی‌تواند اقدام به صادرات برق کند و در قالب قرار‌دادهایی با بخش خصوصی این امر تحقق پیدا می‌کند، اما باید گفت که لازمه اول این کار اخذ مجوز وزارت نیرو است. این درحالی است که مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز نیز اعلام کرده که این شرکت آماده مشارکت در تامین گاز نیروگاه‌های متعلق به بخش خصوصی است که مایل به صادرات برق باشند، اما این شرکت‌ها باید مجوزهای لازم را از توانیر و وزارت نیرو دریافت کرده باشند.

475462623623623476473473442623462342

معاون وزیر نیرو ادامه داد: قرار‌دادهایی که توسط بخش خصوصی و وزارت نفت برای صادرات برق صورت می‌گیرد، باید حتما در چارچوب مقررات موجود وزارت نیرو باشد. به گفته معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی، صادرات برق مشابه صادرات هر کالای دیگری باید با موازین خاصی صورت گیرد به‌طوری که بازار بیرونی دچار آسیب و مشکل نشود.

دائمی ادامه داد: در هر صورت ایران می‌تواند با کشورهای همسایه صادرات برق داشته باشد، اما اگر رقابت‌های داخل مدیریت نشود، قطعا به کشور صدمات زیادی وارد می‌شود و ضربه ملی خواهیم خورد. وی با بیان اینکه فرمول صادرات برق با توجه به منافع ملی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هدف ما این است که صادرات برق باعث ایجاد منفعت برای کشور شود.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گاز برای نیروگاه‌های صادرکننده برق همانند نرخ گاز صادراتی است، اظهار کرد: این مسئله در خیلی از جاها امکان‌پذیر نیست، چرا که منفعت صادرات برق در کشورهای مختلف متفاوت است. دائمی ادامه داد: معنای صادرات برق به کشور افغانستان با صادرات برق به کشورهای غربی متفاوت است، بنابراین منافع ملی حکم می‌کند که صادرات در مکان‌هایی صورت گیرد که برای کشور منفعت به همراه داشته باشد. وی بیان کرد: صادرات ما در چنین شرایط ممکن است در برخی مواقع منطقی باشد و در برخی مواقع به دلیل رعایت سیاست‌های ملی امکان‌پذیر نباشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HfDxmrzk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه