جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که احتمال بازگشت شرکت‌های واگذار شده به دولت وجود دارد، گفت: واقعیت این است که مسیر واگذاری‌ها یک مسیر یک طرفه و غیرقابل بازگشت است. به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی در دهمین همایش تعمیر و نگهداری با بیان اینکه دولت باید قبل از واگذاری به شدت این موضوع را بررسی و ساز و کارها را بسنجد، چرا که پس از آن پشیمانی سودی ندارد، ادامه داد: از آنجا که درمسائل مالی شرکت‌ها دخل و تصرف می‌شود و سازوکارها تغییر می‌کند واگذاری قابل بازگشت نخواهد بود. مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه واگذاری رجا به تامین اجتماعی اشتباه بوده است، گفت: این مجموعه قابل بازگشت به دولت نیست و همه می‌دانیم واگذاری رجا به تأمین اجتماعی اشتباه بوده و تصمیم خوبی نبوده است.

6236135613562362463126236222222

معاون وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: از زمانی که رجا به تأمین اجتماعی واگذار شده، شاهد کاهش کیفیت در قطارها و تردد ریلی دراین مجموعه هستیم. اما با توجه به دخل و تصرف‌هایی که در روابط مالی این شرکت پس از واگذاری رخ داده است، امکان بازگشت این شرکت به دولت وجود ندارد. پورسیدآقایی تأکید کرد: سعی دولت بر این است که با مدیریت آثار منفی و سوء این واگذاری را کاهش دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در چند سال گذشته به صورت افراطی شرکت‌ها برون‌سپاری شده‌اند گفت: باید توجه داشته‌باشیم که برون سپاری‌ها و واگذاری‌ها یک روند غیر قابل بازگشت هستند و شیب یکطرفه‌ای دارند.

وی با تأکید براینکه برون‌سپاری اقدام مقدس و مبارکی نیست، گفت: برون‌سپاری و واگذاری‌ها نباید عمومی باشند و تنها زمانی باید برون‌سپاری انجام شود که راندمان و بهره‌وری سیستم افزایش یابد. معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: پس از این حجم واگذاری‌ها باید سیستم نظارت بر پیمانکاران به شدت افزایش یابد. پورسیدآقایی با اشاره به میزان دارایی مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر مجموع دارایی‌های راه‌آهن حدود 60 هزار میلیارد تومان به قیمت امروز است که از این رقم باید سالی 3 درصد به بخش تعمیرات و نگهداری اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بودجه اختصاص یافته به این حوزه بسیار کمتر از چیزی است که باید باشد، گفت: سالانه باید چیزی حدود 1800میلیارد تومان صرف نگهداری وضعیت موجود شود، این در حالی است که درآمدهای راه‌آهن و بودجه آن برای حوزه تعمیر و نگهداری چیزی حدود 800میلیارد تومان است؛ یعنی چیزی کمتر از نصف مبلغ مورد نیاز. معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته توانستیم با رایزنی‌هایی که داشتیم بودجه‌های بخش تعمیر و نگهداری را افزایش دهیم، ادامه داد: با وجود افزایش بودجه بخش تعمیرات و نگهداری بودجه توسعه خطوط جدید تغییر چندانی نداشته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LGruyda1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه