چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به هزینه 10 میلیون تومانی خرید اوراق وام 60 میلیون تومانی و سود 18.5درصد اقساط این وام گفت: تسهیلات 60 میلیون تومانی وام ارزان‌قیمتی نیست اما دسترسی به آن روان و آسان است. حسن محتشم با بیان اینکه تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز با ایده‌آل‌هایی که بتواند تحرکی در بازار ایجاد کند، فاصله بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: ‌این وام برای اقشاری تأثیر‌گذار است که به تکمیل هزینه خرید مسکن در مدت زمان کوتاه و بدون پس‌انداز کردن، نیاز دارند.

وی با تأکید براینکه در همه جای دنیا حتی پول گران و غیر‌رسمی متقاضی قابل توجهی دارد، ادامه داد: حتی پول‌های غیر‌رسمی گرانی که در بازارهای مختلف با بهره‌های غیر‌عادی و غیر‌متعارف دست به دست می‌شود، هم مشتری و متقاضی زیادی دارد حال اینکه بانک مسکن فرصتی را فراهم کرده است که متقاضیان بدون سپرده‌گذاری به این تسهیلات دسترسی داشته باشند اما این فرصت جذابی برای بازار مسکن محسوب نمی‌شود.

رئیس انبوه‌سازان استان تهران افزود: فرصت‌هایی که در حال حاضر برای بازار مسکن ایجاد شده مانند وام 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز و وام 80‌میلیون تومانی صندوق پس‌انداز یکم فرصت‌های بسیار محدودی هستند که با وجود رکود موجود کارایی چندانی ندارند.محتشم با بیان اینکه این فرصت‌ها نمی‌تواند چشم‌اندازی از رونق بازار مسکن را نشان دهد، اظهار کرد: واقعیت این است که وام 60 میلیون تومانی ‌به هیچ عنوان حمایتی نیست اما شرایط روانی برای دستیابی آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: مشتریان به‌راحتی می‌توانند این اوراق را از فرابورس خریداری کنند اما واقعیت این است که این تسهیلات، تسهیلات ارزان‌قیمتی نیست و فرقی با سایر تسهیلات بانک‌ها ندارد و در واقع متقاضی سود بانکی را یکجا با خرید اوراق می‌پردازد. رئیس انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به احتمال افزایش قیمت اوراق سپرده ممتاز گفت: تعداد این اوراق محدود است و براساس رسوب پول‌های سپرده‌گذاران بانکی، منتشر می‌شوند بنابراین با توجه به این محدود بودن اوراق احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

درصورتی‌که سود بازپرداخت وام 60‌میلیون تومانی مسکن 18.5درصد و دوره بازپرداخت 12 باشد، در روش پرداخت ساده و یکسان اقساط که معمولاً توصیه می‌شود، متقاضی تهرانی باید حدود یک میلیون تومان اقساط ماهانه طی 144 ماه پرداخت کند. در این حالت باید برای دریافت وام 60 میلیونی حدود 90 میلیون تومان سود به بانک مسکن برگردد که مجموع اصل وام و سود را به 140 میلیون تومان می‌رساند.

اطلاعات نقد درباره طرح مسکن قسطی

از سوی دیگر شرایط جدید فروش اقساطی مسکن نیز ارائه شده و مسئولیت‌های متقاضیان آن تعیین تکلیف شده است. خریدارانی که قصد خرید مسکن اقساطی پیشنهادی انبوه‌سازان را دارند باید حدود 25 درصد از قیمت نهایی مسکن را فراهم کنند. به گزارش ایسنا، با فرض قیمت 240‌میلیون تومانی یک واحد مسکونی 60‌متری نوساز در شهر تهران، خریداران با تهیه پیش‌پرداخت حدود 60 میلیون تومان به همراه 180 میلیون تومان وام صاحب خانه می‌شوند.

در طرح مسکن اقساطی تا سقف 100 میلیون تومان توسط سازندگان تقبل می‌شود و در صورت استفاده خریداران از وام 80‌میلیون تومانی  «مسکن یکم»، مبلغ تسهیلات به 180 میلیون تومان می‌رسد. خریداران باید حداکثر تا 5 سال ماهانه حدود 5میلیون تومان قسط وام 100میلیون تومانی را بدهند که پس از این مدت تنها هزینه پیش‌روی آنها وام 80میلیون تومانی است که اقساط آن در روش پلکانی سالانه از حدود 937 هزار تومان در سال اول شروع می‌شود و در سال دوازدهم به یک میلیون و 600‌هزار تومان می‌رسد.

مدت بازپرداخت وام 100‌میلیون تومانی انبوه‌سازان بین سه تا پنج سال و مدت بازپرداخت وام 80 میلیون تومانی  «مسکن یکم» بانک مسکن حداکثر 12 سال خواهد بود. سود وام 100 میلیون تومانی مطابق نرخ عمومی تورم به علاوه حدود 5 درصد کارمزد بانک مسکن در زمان عقد قرارداد و سود وام 80 میلیون تومانی مسکن یکم بانک مسکن نیز 14 درصد خواهد بود. به گفته رئیس کمیسیون حقوقی کانون انبوه‌سازان، طرح فروش اقساطی مسکن در مراحل نهایی تعیین نرخ کارمزد توسط بانک مرکزی و بانک مسکن قرار دارد که احتمالا به‌زودی با اعلام بانک مرکزی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2mboR7vi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه