چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با ابلاغ بانک مرکزی

وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن از امروز پرداخت می‌شود

8 سال پیش ( 1394/9/30 )
 

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: مدارکی که متقاضیان دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن باید ارائه دهند، عین مدارکی است که در تسهیلات مشابه از متقاضی مطالبه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی محمدحسن مرادی گفت: بخشنامه آغاز پرداخت وام ۶۰میلیون‌تومانی مسکن از روز دوشنبه ۳۰ آذر از طریق شبکه داخلی بانک مسکن به شعب ابلاغ می‌شود و امروز سه‌شنبه یکم دی‌ماه نیز این بخشنامه اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند برای دریافت وام ۶۰میلیون تومانی (منحصرا در تهران) به اضافه 10میلیون تومان وام جعاله که در مجموع سقف این تسهیلات به 70 میلیون تومان می‌رسد، به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

353577576247624735358353833358384

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی اجرایی این تسهیلات در هیات‌مدیره بانک مسکن به تصویب رسیده است، افزود: مدارکی که متقاضیان دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون‌تومانی خرید مسکن باید ارائه دهند، عین مدارکی است که در تسهیلات مشابه از متقاضی مطالبه می‌شود که شامل مدارک هویتی به اضافه مدارک ملکی مانند سند، پایان کار و جواز ساخت است. وی ادامه داد: متقاضی باید با استفاده از این مدارک تشکیل پرونده داده و سپس با حضور کارشناس بانک، ملک مورد نظر ارزیابی می‌شود. سپس متقاضی با حضور در دفاتر اسناد رسمی، ملک خریداری شده را در رهن بانک قرار می‌دهد. در واقع همان روالی که برای سایر تسهیلات وجود دارد، در این تسهیلات هم رعایت می‌شود. 

این مدیر بانک مسکن در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه استفاده دارندگان اوراق تسهیلات مسکن صادره قبل از مهر ماه ۹۴ (تسه ۹۴۰۷) از تسهیلات ۶۰ میلیون‌تومانی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند از تسهیلات جدید استفاده کنند تا سقف‌های قبلی که ۴۵ میلیون تومان بود می‌توانند از اوراق تسه مهر ماه به قبل استفاده کنند، ولی برای استفاده از مابه‌التفاوت سقف وام قبلی (۴۵ میلیون تومانی) تا سقف وام جدید (۷۰ میلیون تومان) که ۲۵ میلیون تومان می‌شود، باید از اوراق تسه ۹۴۰۸ (اوراق تسهیلات مسکنِ صادره آبان ماه امسال به بعد) خریداری کند.

وی تشریح کرد: به‌عنوان مثال اگر فردی بخواهد در تهران وام بگیرد و اوراقی را که در اختیار دارد تا ۴۵میلیون تومان پوشش می‌دهد، باید برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن، مجددا اوراق تسهیلاتی خریداری کند که تاریخ صدور آنها از آبان ماه به بعد باشد. یعنی نمی‌تواند این مابه‌التفاوت ۲۵میلیون‌تومانی را با خرید اوراقی که در مهرماه امسال و قبل از آن منتشر شده، پوشش دهد. به عبارت دیگر، متقاضی باید ۹۰ برگه اوراق قدیمی تسهیلات به علاوه ۵۰برگه اوراق تازه ‌منتشره برای تشکیل پرونده با خود به همراه داشته باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن چه اوراقی را که تاریخ صدور آنها مربوط به ماقبل مهرماه امسال است، در اختیار داشته باشند و چه اوراقی را که مربوط به آبان ماه امسال به بعد است، خریداری کنند، همگی باید تسهیلات دریافتی را با سود ۱۸ و نیم درصد بازپرداخت کنند؛ نه اینکه بخشی از وام را که مربوط به اوراق قدیمی است، با سود ۱۴ درصد محاسبه شود مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن در خصوص آغاز فروش قسطی مسکن که این روزها تنها منتظر تعیین و پذیرش نرخ کارمزد از سوی بانک مرکزی است، گفت: هنوز بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ کارمزد طرح فروش قسطی مسکن اعلام نظری نداشته و در حال کار کردن روی آن است.

وی گفت: اگر می‌خواستیم فرآیند طبیعی طرح فروش قسطی مسکن طی شود 8-7ماه زمان می‌برد، چراکه باید ابتدا در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بعد شورای هماهنگی بانک مرکزی مطرح می‌شد اما بانک مسکن مستقیم با بانک مرکزی در این خصوص ارتباط گرفته تا کارها زودتر انجام شود. به گفته وی، پیشنهاد بانک مسکن برای تعیین نرخ کارمزد طرح فروش قسطی مسکن 5 درصد است. بخش دیگری از تسهیلات نیز با سود ۱۸ و نیم درصد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bAvPQO5i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه