پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه واردات شکر بیش از نیاز ممنوع است، اعلام کرد: دولت در راستای تنظیم بازار و جبران فاصله بین تولید و نیاز داخلی اقدام به تامین کسری شکر از طریق واردات کرده و این موضوع به هیچ‌وجه نافی سیاست‌های اصولی این وزارتخانه در حمایت از تولید داخلی نیست. در پی انتشار مطالبی در زمینه «تداوم واردات شکر» در برخی رسانه‌ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را منتشر کرد که متن این توضیحات به شرح زیر است:

از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، حل مسائل بخش کشاورزی و حمایت از تولید داخلی همواره در اولویت برنامه‌های این دولت قرار داشته است. در این راستا تعیین و اعلام به‌موقع و منصفانه خرید تضمینی محصولات اساسی در نخستین روزهای استقرار و اهتمام برای تامین نهاده‌های کشاورزی، نشان از تصمیم مدبرانه دولت داشت و موجب شکل‌گیری بارقه‌های امید در دل کشاورزان شد. در نتیجه تدابیر دولت، تولید داخلی که در چنگال واردات بی‌رویه انواع محصولات به‌ویژه کشاورزی گرفتار و زمین‌گیر شده بود، امکان رشد و بالندگی پیدا کرد.

در ادامه این توضیحات آمده است: در همین راستا دولت یازدهم با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به تعیین قیمت‌های منصفانه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند اقدام کرد و قیمت خرید تضمینی این محصول اساسی را از 1350 ریال به ازای هر کیلوگرم در سال زراعی 1392-1391 با 56 درصد رشد به 2100 ریال در سال زراعی 1393-1392 رساند. همچنین برای سال زراعی 1394-1393 این قیمت را با 29درصد افزایش 2700ریال تعیین کرد که این اقدام دولت موجب اشتیاق کشاورزان به تولید و تامین یکی از محصولات اساسی کشور شد.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این، تامین به‌موقع دیگر نهاده‌های کشاورزی (اعم از کود، بذر مناسب، توسعه مکانیزاسیون و...) اعلام ممنوعیت واردات شکر از سوی وزیر جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید داخل و اجرای قانون تمرکز وظایف کشاورزی در فروردین ماه 93 و همچنین حاکم شدن آرامش و امید در فضای جامعه نیز بر همت کشاورزان تاثیر مثبت گذاشت و باعث شد کشور به رکورد بی‌سابقه یک میلیون و 350هزار تن در زمینه تولید شکر دست یابد.

در ادامه این گزارش آمده است: این موارد موجب شد واردات یک میلیون و 579 هزارتنی شکر (به ارزش 832 میلیون دلار) در سال 92 با کاهش 48 درصدی به میزان 822هزار تن (به ارزش 377میلیون دلار) در سال 93 کاهش یابد. اگرچه این میزان نیز به‌رغم اعلام ممنوعیت واردات و از طریق ثبت سفارش‌های قبلی صورت گرفته است.

در ادامه آمده است: دولت در راستای تنظیم بازار داخلی و جبران فاصله بین تولید حدود یک میلیون و 350 هزار تنی شکر در داخل کشور و نیاز 2میلیون و 200 هزار تنی مصرف کشور (مصرف مستقیم مردم و صنایع) تامین کسری را از طریق واردات و ذخیره‌سازی این کالای اساسی دنبال می‌کند و در این راستا شرکت بازرگانی دولتی ایران، تمهیدات لازم برای واردات و ذخیره‌سازی300 هزار تن شکر را در دستور کار دارد و این میزان واردات که برای تامین نیاز مردم صورت می‌گیرد به هیچ‌وجه نافی سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولید داخلی نیست. اعلام ممنوعیت‌های قبلی نیز به خاطر واردات بی‌رویه و بیش از نیاز کشور در سال‌های گذشته که موجب انباشت و اشباع بازار شده بود، صورت گرفته و بر این اساس، واردات شکر بیش از نیاز کشور همچنان ممنوع است. ضمن آنکه با هدف حفظ تولید و اشتغال صنعت قند و شکر کشور، تدابیری اتخاذ شده است تا بخش صنعت نیز در مقاطعی که به تولید و بازار داخلی آسیبی وارد نشود، نسبت به واردات مقداری شکر خام به منظور تصفیه، فرآوری و صادرات مجدد آن به سایر کشورها اقدام کند.

در پایان این گزارش آمده است: وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از تولید داخل و مدیریت هوشمند واردات در راستای تامین نیاز و آرامش بازار را از جمله ماموریت‌های اصلی خود قلمداد می‌کند و در راستای اجرا و تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O5PtcVrs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه