جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هکرهای یقه سفید چینـی (هکـــر یقه سفید به آن دسته از هکرها اطلاق می شود که با اهداف مثبت اقدام به شناسایی حفره های امنیتی می کنند) با هک خودروهای تسلا نشان دادند که این سامانه های امنیتی به کار رفته در محصولات این خودروساز آمریکایی با ضعف های امنیتی قابل توجهی دست به گریبان است.

گروه Keen Security Lab که نوعی از هکرهای یقه سفید محسوب می شوند با انتشار کامنتی در وبلاگ خود و همچنین از طریق یک فایل ویدئویی از هک شدن سامانه امنیتی یکی از خودروهای Model S تسلا خبر داده و اعلام کردند که این خودرو را هم در حالت پارک و هم در حال حرکت هک کرده اند.

این هکرهای چینی اعلام کردند که با نفوذ به سامانه ایمنی خودرو موفق شدند تا از راه دور برخی از قابلیت های این خودرو نظیر روشن و خاموش شدن چراغ یا برف پاک کن را تحت کنترل خود درآورند.

اعلام این خبر از سوی این هکرها در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان ضمن بی ضرر خواندن کنترل این ویژگی ها نسبت به امکان نفوذ به سایر بخش های خودروی Model S تسلا اظهار نگرانی کرده اند، چرا که براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گروه Keen Security Lab هکرهای عضو این گروه موفق شده اند ترمزهای خودرو را نیز تحت کنترل درآورده و این خودرو را حین حرکت ناگهان متوقف سازند. 

شایان ذکر است اگرچه هک شدن برخی قابلیت های خودروی Model S تسلا از فاصله نزدیک صورت گرفته است، اما هک شدن ترمز کنترل آن به دست هکرها از فاصله 12 مایلی صورت گرفته است که این موضوع نگرانی های بسیاری را میان کارشناسان و فعالان صنعت خودرو ایجاد کرده است.

به رغم افزایش نگرانی ها، گروه هکرهای Keen Security Lab که بیشتر به فعالیت های تحقیقاتی می پردازند قصد سوء استفاده از این حفره های امنیتی را نداشته و صرفا به منظور نشان دادن آنها به مدیران تسلا اقدام به هک خودروی Model S این شرکت کرده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/619FQBWI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه