پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
محسنی‌اژه‌ای خطاب به دادستانی: پرونده اسیدپاشی تهران رسیدگی و تعیین تکلیف شود

هنوز عاملان اصلی اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر نشده‌اند

9 سال پیش ( 1393/9/12 )
 

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و سومین نشست خبری خود با اشاره به اسیدپاشی اخیر در تهران گفت: متاسفانه بعضی اقدامات مانند اسیدپاشی ک ه ما در این ایام شاهدش بودیم موجب تاثر همگان شده و امیدواریم دستگاه انتظامی و قضایی بتوانند به‌گونه‌ای حرکت کنند که بازدارنده باشد و دیگر کسی جرأت انجام آن را نداشته باشد. شما اصحاب رسانه می‌توانید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشید، البته مردم باید هوشیار باشند تا چنین جنایت‌های خشن و نامعقولی اتفاق نیفتد. 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اسیدپاشی که اخیرا در تهران اتفاق افتاده است، گفت: از نیروی انتظامی به دلیل اقدام به‌موقع در بازداشت عاملان این اتفاق تشکر می‌کنم. بنده از صبح تاکنون پیگیر این موضوع بودم و از دادستانی تهران خواستم تا نسبت به دو موردی که اسیدپاشیده‌اند، رسیدگی صورت گیرد و حکم‌شان تعیین و اجرا شود، البته مشکلاتی در اجرای حکم آنها وجود دارد. من درخواست حل شدن مشکل را داشتم و بیشتر مشکلات در زمینه پزشکی است. 

سخنگوی قوه قضاییه از نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی اصفهان خواست تا نهایت تلاش خود را در دستگیری عاملان اصلی اسیدپاشی‌های اخیر در این استان انجام دهد. هنوز عاملان اصلی اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر نشده‌اند، گرچه در روزهای اول مظنونانی تحت تعقیب قرار گرفتند، اما عاملان اصلی هنوز دستگیر نشدند. 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه آنچه موجب آرامش و امنیت جامعه می‌شود برای همه مردم باید مهم باشد و بدیهی است که باید با بر هم زنندگان امنیت و آرامش در جامعه برخورد شدیدی شود، گفت: قوه قضاییه این موضوع را در اولویت قرار داده و درصدد است تا با کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زند برخورد جدی کند. در هفته‌های اخیر موردی در مشهد داشتیم که حکمش اجرا شد. اتهامات این فرد سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و شرارت بود که در نهایت اعدام شد. موردی هم در بندرعباس داشتیم که سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف داشت. مورد دیگری در قم بود که به قصاص نفس محکوم شد. دستگاه قضایی مصمم است با کسانی که تجاوز به عنف دارند و امنیت جامعه را برهم می‌زنند بدون هیچ اغماضی برخورد کند تا حکم هرچه سریع‌تر اجرا شود. 

همچنین به گزارش پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، وزارت بهداشت در پیامی از اقدام سریع و فنی پلیس تهران در دستگیری عامل اسیدپاشی مدیر بیمارستان ضیائیان تشکر کرد. براساس اعلام وزارت بهداشت، طبق شواهد موجود انتقام‌جویی شخصی مهم‌ترین علت اقدام این فرد بوده و همدست وی از نزدیکان ضارب و دانشجوی مقطع کارشناسی است. گفتنی است، سابقه رفتارهای نابهنجار قبلی فرد دستگیر شده به تعلیق وی از عضویت در هیات علمی منجر شده بود. وزارت بهداشت اظهارامیدواری کرد با اقدامات فرهنگی مناسب، این‌گونه رفتارها در جامعه ریشه‌کن شده و زمینه رفتار‌های خشونت‌آمیز از بین برود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/96MN4Em0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه