شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر نیرو گفت: جمهوری اسلامی ایران و فنلاند با امضای تفاهمنامه همکاری از این پس به توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی می پردازند.

به گزارش ایرنا، «حمید چیت چیان» در دیدار با «کای موکانین» وزیر توسعه وتجارت خارجی فنلاند در محل وزارت نیرو افزود: سفر رئیس جمهوری فنلاند نشان دهنده اراده دو کشور برای توسعه همکاری ها است.
به گفته وزیر نیرو، در چارچوب تفاهمنامه ای که صبح دیروز بین نمایندگان دو کشور امضا شد، امکان گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه انرژی فراهم شده است.

چیت چیان ابراز امیدواری کرد علاوه بر همکاری صــاحبــان کســب و کـــار دو کشـــور بــا یکدیگر (business to business)، همکاری های دولتی و علمی نیز گسترش یابد. 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های ایران گسترش واحدهای در مقیاس کوچک، تولید همزمان آب و برق و نیروگاه های تولید پراکنده است تا علاوه بر ارتقای بهره وری انرژی، به کاهش نیاز به انتقال برق دست یابد.

چیت چیان با اشاره به افزایش 26 هزارو500 مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور در پنج سال آینده، خواستار حضور و مشارکت فنلاندی ها در این بازار بزرگ شد.

وی همچنین تصفیه آب و فاضلاب وشیرین سازی آب دریا را از دیگر نیازهای امروز ایران برشمرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم حضور شرکت های ضمانت صادرات فنلاندی را زمینه ای برای هر چه فعال تر شدن حضور شرکت های این کشور در ایران برشمرد و تاکید کرد: تامین فاینانس و فعال شدن روابط بانکی، امکان اجرای پروژه های متعدد توسط شرکت های فنلاندی را در ایران میسر خواهد کرد.


وزیر نیرو همچنین با اشاره به زمینه های بسیار خوب صنعتی در کشور، تصریح کرد، ایران نمی خواهد خریدار صرف تولیدات فنلاند باشد، بلکه خواهان انتقال فناوری های نوین در همه عرصه ها است.

اعلام آمادگی فنلاندی ها برای گسترش انرژی های نوین و آب شیرین کن ها

در ادامه این دیدار، «کای موکانین» وزیرتوسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: سرمایه گذاری در بخش انرژی از اهمیت ویژه ای برای فنلاند برخوردار است.

وی ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین دو کشور، برای کمک به ایران به منظور افزایش سرمایه گذاری ها اعلام آمادگی کرد.

موکانین ابراز امیدواری کرد، با تشکیل گروه های کاری در چارچوب این تفاهمنامه، مفاد آن هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی افزود: فنلاند در یکی از سردترین و تاریک ترین مناطق جهان واقع شده و بر این اساس شرکت های انرژی آن بسیار پیشرفته اند که می توانند از انواع انرژی ها به صورت بهینه استفاده کنند.

در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت های خصوصی فنلاند به بیان توانمندی های خود پرداختند و برای کمک به ایران در زمینه های انرژی های تجدیدپذیر و نوین، آب شیرین کن ها، ارتقای بازده نیروگاه ها، هوشمندسازی شبکه های آب و برق، ارائه فاینانس و تصفیه آب و فاضلاب اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات ایران به کشور فنلاند در سال 2014 میلادی 298 هزار دلار و واردات از این کشور 24میلیون و 596 هزار دلار بوده است.

صادرات عمده ایران شامل فرش و سایر کفپوش های نسجی، میوه های خوراکی، آجیل، پوست مرکبات، خربزه، مبل، شیشه و ظروف شیشه ای بوده و واردات اصلی ماشین آلات، راکتورهای هسته ای، دیگ های بخار، تجهیزات الکترونیکی، محصولات دارویی، کاغذ و مقوا، خمیرکاغذ و چوب بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6DL0KEyc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه