شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در همایش اعتدال:

همه و در هر شرایطی هفتم اسفند پای صندوق انتخابات حاضر شویم

8 سال پیش ( 1394/11/18 )
 

رئیس‌جمهور دیروز در همایش «زنان، اعتدال و توسعه» بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید کرد. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در این همایش گفت: ما تحت هر شرایطی باید هفتم اسفندماه پای صندوق رأی برویم. امروز در آستانه انتخابات باید خیلی حواس‌مان جمع باشد، هم مشکلات را می‌دانم و می‌فهمم که آنچه خیلی‌ها می‌خواستند امروز مطلوب آنها در پیش چشمان‌شان نیست اما ما یک هدف بلندی داریم، تدبیر همین است. روحانی افزود: تدبیر یعنی عاقبت کار را ببینیم چه می‌شود. می‌شود بلندتر حرف زد، اعلامیه داد اما هدف را نباید گم کنیم.

685373574762447634573573573576247247345734

وی یادآور شد: من هر جا مشکلی را دیدم سکوت نکردم، هیچ مشکلی از لحاظ بیان مشکلات ندارم هزینه‌ها را می‌دانم، هزینه‌ها را آنچه مربوط به شخص من است پرداخت می‌کنم اما خیلی مهم است که پایان کار را ببینیم. روحانی افزود: بدانیم که می‌توان با تدبیر و صبر و حوصله و با بسیج عمومی پای صندوق آرا برویم. وی خاطرنشان کرد: من احساس می‌کنم در برخی از امور اگر درست نیندیشیم، ممکن است جامعه را مایوس کنیم و عده‌ای بگویند برای چه پای صندوق آرا بیاییم؟ چه کسی را انتخاب کنیم. 

وی با بیان اینکه گاهی انتخاب سخت می‌شود و آنچه شما می‌خواهید نیست، گفت: بدانید در انتخابات هم اگر حضور نیابید فرزند و جامعه ما دچار مشکل می‌شود، پس همان‌طور که به ناچار از فروشگاه لباسی خریداری می‌کنید، ولو دلچسب شما نباشد، حضور در انتخابات هم کاری لازم است و ما در هر شرایط باید هفتم اسفند پای صندوق انتخابات برویم. روحانی که در دومین همایش ملی اعتدال با عنوان «زنان، اعتدال و توسعه» سخن می‌گفت به نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: دولت وظیفه خود می‌داند که زمینه بروز ظرفیت‌های بانوان را فراهم کند تا آنان در مسیر تعالی قرار بگیرند و بتوانند توانمندی و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و گام به گام فاصله بین زن و مرد و عدم تناسب موجود به تناسب و اعتدال تبدیل شود.

روحانی با اشاره به اینکه باید بین علم و اقتصاد و علم و سیاست تناسب و تعادل وجود داشته باشد، گفت: قابل قبول نیست که خانم‌ها در علم و دانش دوشادوش مردها حضور داشته باشند اما در عرصه اقتصاد و سیاست شاهد عدم تناسب باشیم. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه افراط و خشونت از ذهن و فکر آغاز می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه برخی اندیشه و فکر افراطی دارند، گاهی هم به نام دین افراطی می‌اندیشند و دین را افراطی تبیین می‌کنند.

روحانی اساس آغاز اعتدال را اندیشه و فکر دانست و گفت: اعتدال تنها یک روش، منش و شعار نیست، بلکه یک بینش، مسیر تفکری و گفتمان است و امروز باید این گفتمان را احیا کنیم. رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مشکلات امروز جهان از افراط و افراط‌گرایی است و عده‌ای نگاه افراطی به جهان دارند. درست است که نباید به همه و غریبه‌ها اعتماد صد‌در‌صدی داشته باشیم، اما به هر حال هر مسئله‌ای یک نقطه اعتدال دارد. متاسفانه عده‌ای راهی جز افراط‌گری بلد نیستند.

حال کتاب خوب نیست

رئیس‌جمهور همچنین عصر دیروز در مراسم جایزه کتاب سال حضور پیدا کرد. او در این مراسم به وضعیت نامناسب کتاب در کشور اشاره کرد و گفت: «همان‌طور که وزیر فرهنگ و ارشاد اشاره کرد، امروز حال کتاب چندان خوب نیست. اگر حال کتاب خوش نباشد به معنای آن است که در مسیر رشد و تعالی جامعه با مشکل مواجه هستیم.» باید کاری کنیم که مخالف، معاند نشود. مخالف کسی است که دارای فکر، اندیشه و نظریه خاص است و ما نمی‌توانیم همه را در یک مسیر فکری و یک راه قرار دهیم.  

روحانی دیروز برای دومین بار بر اهمیت حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: «در‌صورتی‌که همه مردم پای صندوق آرا بروند، سرنوشت زیباتری را برای کشور رقم خواهند زد.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yqRQDFnb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه