دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان دامپزشکی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم نذورات خود را در قالب ذبح به‌صورت بهداشتی در کشتارگاه‌های مجاز تعیین شده و مکان‌های بهداشتی انجام دهند تا مخاطرات غیر‌بهداشتی مردم را تهدید نکند.
مهدی خلج اظهار کرد: در ماه‌هایی مانند محرم و صفر ذبح دام برای ادای نذورات مردم افزایش می‌یابد اما سازمان دامپزشکی از همه مردم درخواست می‌کند این کار را به‌گونه‌ای انجام دهند که مخاطرات بهداشتی به همراه نداشته باشد.  وی افزود: همه کسانی که نذر دارند با همان نیت خود می‌توانند قربانی خود را در کشتارگاه‌ها و مکان‌های بهداشتی مجاز تعیین‌شده ببرند و پس از ذبح بهداشتی لاشه گوشت دام کشتارشده را به مساجد یا تکایایی که مدنظرشان است انتقال دهند اما ذبح دام در کوچه و خیابان‌ها که خون دام در معابر جاری شود و با لباس و بدن مردم تماس پیدا می‌کند می‌تواند مخاطرات غیر‌بهداشتی به همراه بیاورد.
رییس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در آستانه ماه محرم نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی به‌ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد و تشدید می‌یابد.
خلج گفت: با توجه به آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاه‌های کشور سازمان دامپزشکی در قالب بخشنامه‌ای که به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ارسال کرده است به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در مواردی در راستای گوشت‌ دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی تاکید دارد.
وی اعلام کرد: براین اساس پرسنل فنی دامپزشکی شامل دامپزشکان، کارشناسان، کاردان‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه و ناظران بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت تا 21 در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار، کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه سازمان‌دهی شده‌اند.
رییس سازمان دامپزشکی به ایسنا گفت: کشتارگاه‌ها همه‌روزه به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا 13 برای پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آنها آمادگی کامل دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MezcNHnl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه