جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز، فیس بوک به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان از اشتیاق وصف ناپذیری برای ورود به بازار چین برخوردار بوده و به همین منظور و برای انطباق کامل با قوانین و خواسته های پکن به صورت مخفیانه ابزاری را توسعه داده است که با استفاده از آن برخی پست ها و کامنت هایی که از سوی مقامات چینی نامناسب ارزیابی می شوند در قسمت News Feed کاربران در چین نمایش داده نخواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مدیراجرایی فیس بوک پیش از این از برنامه های گسترده این وب سایت برای حضور در پرجمعیت ترین کشور دنیا خبر داده بود. وی به منظور هموار ساختن مسیر حضور محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان در ماه های اخیر مکررا به چین سفر کرده و اخیرا با یکی از مقامات تبلیغات حزب کمونیست چین دیدار و گفت وگو کرده است.

گفتنی است اخبار منتشر شده حاکی از آن است که مدیراجرایی فیس بوک مدتی است که به یادگیری زبان چینی ماندارین پرداخته که این موضوع بیانگر اهمیت بسیار زیاد چین برای زوکربرگ است. حال به نظر می رسد که با توسعه یک نرم افزار مناسب، فیس بوک قادر خواهد بود تا در برخی مناطق چین از انتشار اخبار جلوگیری کرده و به عبارت دیگر به سانسور آن بپردازد. این نرم افزار سانسور به فیس بوک کمک خواهد کرد تا فعالیت خود را به صورت رسمی در چین آغاز کرد، و بازار بزرگ خود را

بیش از پیش گسترش دهد. در همین راستا یک سخنگوی شرکت فیس بوک در حالی که گزارش های منتشر شده در رسانه ها را تکذیب نمی کرد، اظهار داشت: «شرکت فیس بوک هنوز درمورد موضع رسمی خود درباره فعالیت در چین تصمیم گیری قطعی نکرده است.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «ما بارها از علاقه خود به چین سخن گفته ایم و مدت هاست در حال بررسی این کشور و قوانین و مقررات آن هستیم.»

لازم به ذکر است که اقدامات اخیر فیس بوک برای حضور رسمی در چین در حالی صورت می پذیرد که پیش از این کاربران چینی می توانستند با استفاده از VPN  سامانه قدرتمند فیلترینگ این کشور را دور زده و به وب سایت هایی نظیر فیس بوک دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oGEKT0qv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه