موفقیتهای ابتدایی من در اینترنت در نتیجه همکاری با دیگر بازاریابها و وبسایتهایی بود که با همان مشتریان و جامعه هدف مورد نظر من سروکار داشتند.
این شرکای کاری محصولات، مقالات و خدمات من را به مشتریان خود معرفی میکردند و من نیز در قبال آن، همین کار را برای آنها انجام میدادم. با گذشت زمان افرادی را که باید با آنها همکاری میکردم با دقت و احتیاط بیشتری انتخاب کردم.
صرفا به این دلیل که شخصی دوست دارد تا محصول من را تبلیغ و معرفی کند، به این معنا نیست که من نیز تمایل دارم که محصول آنها را به مشتریان خود معرفی کنم، زیرا این مطلب را آموختهام که باید از ورود محصولات و محتواهایی که اصول و اهداف من را تحتالشعاع قرار میدهد و پیام اصلی من را خدشهدار میکند، جلوگیری کنم.
اگر بتوانم کارشناسان دیگری را بیابم که شهرت و اعتبار فراوان و محصولات باکیفیت بالا داشته باشند، بسیار تمایل دارم که با آنها شراکت و همکاری داشته باشم. بهترین روش برای اینکه در همکاری و مشارکت با دیگران به موفقیت دست پیدا کرد این است که مخاطبان وفادار بسیاری داشته باشیم.
به نظر من یکی از بهترین نشانههای مهارت در بازاریابی در اختیار داشتن یک لیست ایمیل پروپیمان از طرفداران وفادار است که با علاقه بسیار به گفتهها و مطالب دارنده لیست گوش میدهند و روزانه مطالب منتشرشده توسط این فرد را پیگیری میکنند. باور کنید هیچ موضع قدرتمندتری نسبت به این شرایط وجود ندارد. با ابتکار و خلاقیت راههایی را بیابید تا با این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید و از این طریق به موفقیت دست یابید.