یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
برنامه ویژه وزارت بهداشت برای کنترل سموم موادغذایی

نگرانی از نیترات بالا در گوجه فرنگی

9 سال پیش ( 1393/7/26 )
 

رییس سازمان غذا و دارو از برنامه جامع وزارت بهداشت برای کنترل سموم در فرآورده‌های اصلی مواد‌غذایی و کشاورزی خبر داد و گفت: برخی مطالعات حاکی از وجود نیترات بالا و سموم در گوجه‌فرنگی است و برنامه مفصلی برای آن داریم.
رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت، اظهار کرد: در زمینه کنترل سموم در فرآورده‌های اصلی مواد‌غذایی و کشاورزی امسال در کل کشور و به‌ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب نمونه‌گیری‌ها در حال انجام و بررسی است. به این ترتیب، سال 94 تصویر نسبتا جامعی از وضعیت آلاینده‌ها در فرآورده‌های اصلی غذایی و کشاورزی ارائه خواهیم داد.
وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای پایش سموم و آلاینده‌ها در بازار میوه و تره بار تهران اشاره کرد و گفت: البته کارگروه مشترکی را نیز با وزارت جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. به‌عنوان مثال، امسال برنامه‌ مفصلی برای گوجه فرنگی داریم، چرا که برخی مطالعات حاکی از وجود نیترات بالا و سموم در این کالای پرمصرف است. بنابراین، به منظور ارتقای سلامت این کالا اقدامات لازم در دست انجام است.
به گزارش ایسنا، دیناروند با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا و همچنین تفاهم نامه امضا شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افزایش قدرت نظارت و برخورد با تقلبات در حوزه غذا اشاره کرد و گفت: به این ترتیب، زیرساخت‌های پیشرفته برای کنترل سریع و دقیق آلاینده‌ها و تقلب غذایی در آزمایشگاه‌های مرجع و قطب سازمان غذا و دارو ایجاد می‌شود تا نظارت‌ها و کنترل‌ها با دقت و سرعت بیشتری پیش رود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gE5tb8SR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه