چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

نگرانی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی

8 سال پیش ( 1394/10/20 )
 

عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با توجه به اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان، از روند صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد. سیدحمید حسینی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با «فرصت امروز»، با اشاره به اینکه بهبود روابط ایران با عربستان می‌توانست در افزایش قیمت نفت و کاهش جنگ میان اعضای اوپک موثر باشد، گفت: بحران روابط ایران و کشورهای عربی در افزایش قیمت نفت تاثیر مستقیم خواهد داشت. متاسفانه کشورهای عربی در راستای حمایت، به عربستان پیوستند، آنچه حائز اهمیت است افزایش قیمت نفت از بحران‌های منطقه و آغاز جنگ احتمالی است.

8357372422362346434758484886

وی با اشاره به اینکه شرایط خوبی نداریم، گفت: قاعدتا کشور زیان زیادی از قطع روابط خواهد دید، زیرا مشکلات متعددی برای صادرات و ورود و خروج کشتی‌ها ایجاد خواهد شد. ضرری که کشور از این محل خواهد دید، در مقایسه با چند دلار افزایش قیمت بسیار زیاد است. حسینی، ضمن محکوم کردن حمله به سفارت عربستان، تصریح کرد: متاسفانه تندروهای داخلی و کسانی که تابع احساسات و تابع منافع برخی جناح‌ها هستند، سعی می‌کنند برای دولت مانع‌آفرینی کنند که دراین زمینه تاحدودی موفق بودند. در شرایط کنونی مردم انتظار اجرای برجام را دارند تا روابط بین‌المللی بهبود یابد اما شاهد آسیب دیگری شدیم و قطعا با سرعت نمی‌توان روابط دیپلماسی را بهبود بخشید.

وی در پاسخ به اینکه در صورت پیوستن عمان و امارات به جمع متحدان عربستان و عدم اجرای برجام چه میزان شرایط برای ایران سخت‌تر خواهد شد، می‌افزاید: برای کشور امارات روابط اقتصادی از روابط سیاسی مهم‌تر است و کشور عمان نیز به این جریان نمی‌پیوندد. در منطقه پرتنش زندگی کردن سخت است و نباید بهانه‌ای برای تحمیل جنگ ایجاد کرد، افزایش تنش‌ها به نفع ایران نیست، زیرا کشور نمی‌تواند بیش از این هزینه بدهد آنچه مسلم است منطقه در شرایط ویژه به سر می‌برد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AZGEhzyp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه