دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کیفیت کالاها و چگونگی خدمات به مشتریان، برای فعالان در عرصه کسب‌و‌کار اهمیت زیادی دارد، فارغ از اهمیتی که کیفیت تولیدات در چرخه اقتصاد کلان کشورها خواهد داشت، کیفیت محصولات و خدمات در اقبال عمومی کالا و افزایش بازده مالی یک مجموعه تولیدی مؤثر است. یکی از شاخصه‌های مهم برای اعتلای چرخه تولید، به کارگیری پاداش‌هایی معتبر در قالب جوایز کیفیت است، جوایز کیفیت معتبر برای مشتریان اعتمادسازی کرده و انگیزه‌های تولیدکنندگان را برای ادامه مسیر بهبود می‌بخشند. بسیاری از جوایز کیفیت در سطح منطقه‌ای، قاره‌ای و بین‌المللی معتبر هستند و بر همین اساس دریافت چنین جوایزی بر شاخصه‌های صادرات کالا نیز اثراتی چشمگیر خواهد داشت.

جایزه تعالی کسب‌و‌کار استرالیا

نزدیک به 20 سال است جایزه تعالی کسب‌و‌کار به‌عنوان معتبرترین جایزه کیفیت در استرالیا به رسمیت شناخته می‌شود. بر این اساس، طیف وسیعی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های خدماتی و تولیدی هر سال برای برنده شدن در این کارزار با یکدیگر رقابت می‌کنند. عمده دلایل اهمیت این جایزه را برای فعالان اقتصادی می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

*به دست آوردن جایگاه شناخته شده و قابل‌اطمینان در عرصه تجارت بین‌الملل

*متمایز شدن مجموعه برنده شده از سایر مجموعه‌های خدماتی و تولیدی در سطح درون مرزی

*پیوستن به لیست بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که پیش از این نام این جایزه را یدک می‌کشیدند

*افزایش سطح کیفیت و خدمات به واسطه تلاش برای حفظ عنوان برتری

جایزه ملی کیفیت کانادا

این جایزه همان‌طور که از نامش پیداست، جایزه‌ای وابسته و محدود به بدنه دولت است و متأسفانه با یک محدودیت بزرگ روبه‌روست، این جایزه اغلب به کسب‌و‌کار‌های دولتی تعلق می‌گیرد. با وجود این از سال 1984 که این مؤسسه رسماً کار خود را آغاز کرد بارها وابستگی خود را به بدنه دولت انکار می‌کرد و این روند تا سال 2011 که به‌عنوان یک نهاد خودکفا و مستقل ثبت شد، ادامه داشت. در نظر گرفتن این تضادها، باعث نمی‌شود سرفصل‌های اساسی موردنظر داوران این مجموعه نادیده گرفته شود، درواقع مواردی چون:

توجه به بهداشت روانی کارکنان در محل کار، اهمیت ویژه به مسائل زیست‌محیطی، تمرکز بر نوآوری در کنار اشتغالزایی، ایجاد بستر رقابتی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و... نشان می‌دهند، خواه جوایز به مشاغل دولتی برسد و خواه غیر‌دولتی، سیستم گزینش این جایزه بسیار دقیق و حرفه‌ای عمل می‌کند، بر همین مبناست که داشتن جایزه ملی کیفیت کانادا برای بسیاری از فعالان کسب‌و‌کار در عرصه بین‌الملل مهم و حائز توجه است.

جایزه جهانی دمینگ

جایزه دمینگ یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جوایز کیفیت در جهان است. این جایزه در سال 1951 و به افتخار ادواردز دمینگ پایه‌گذاری شد، ادواردز دمینگ به‌عنوان ناجی کیفیت سلاح‌های دولت ژاپن پس از جنگ جهانی شناخته می‌شود و ژاپنی‌ها معتقدند آموزه‌های دمینگ بر کیفیت کل محصولات ژاپن تأثیری مثبت داشته است.

در طول سال‌های گذشته جایزه دمینگ با درایت کارشناسان و صاحب‌نظرانی از حوزه‌های مختلف قدرت گرفت و اعطای جوایز این مؤسسه به قدری اهمیت یافته که هر سال از تلویزیون رسمی ژاپن پخش می‌شود. جوایز دمینگ دو بخش اصلی (اعطای جایزه به فرد، اعطای جایزه به فناوری و نرم‌افزار) و چند زیرمجموعه دارد و همین تنوع، شرکت در این چالش را برای بزرگ‌ترین فعالان تولید و صنعت به‌ویژه در سطح آسیا جذاب کرده است.

جایزه تعالی کیفیت بریتانیا

برای هر سازمان و مجموعه معتبری در بریتانیا یک افتخار بزرگ است که جایزه تعالی کیفیت بریتانیا را به دست آورد. این جایزه به‌طور رسمی کار خود را از سل 1994 آغاز کرده و اکنون به یکی از معتبرترین راه‌های شناخت کیفیت محصولات تبدیل شده است. روش ارزیابی کیفیت این سازمان به شکلی نیمه‌سنتی و براساس ارزیابی تیمی متشکل از کارشناسان عرصه تولید انجام می‌شود و سپس طی مراسمی سالانه در لندن به برندگان جوایز و نشان کیفیت اعطا می‌شود.

یکی از نقاط قوت این جایزه امکان رقابت بین فینالیست‌هایی است که طی مدت زمانی سه ماهه فرصت پیدا می‌کنند قابلیت‌های ویژه خود را در معرض نمایش بگذارند. از سوی دیگر برگزارکنندگان این جایزه معتقدند روشی برتر از روش شناخته شده EFQM در دست دارند. درواقع در بسیاری از موارد برندگان این جایزه تا 600 نقطه قوت فراتر از مدل ارزیابی EFQM کسب می‌کنند.

جایزه تعالی کسب‌و‌کار بلژیک

جایزه تعالی کسب‌و‌کار بلژیک را می‌توان به‌عنوان یکی از معتبرترین جوایز کیفیت اروپایی لقب داد. این جایزه بیش از هرچیز بر محور نوآوری، برتری کیفیت و خدمات و پیشرفت سالانه تأکید دارد. این معیارهای ارزشیابی، الهام‌بخش بسیاری از تولیدکنندگان اروپایی هستند و بازخورد مثبت این جایزه در بین فعالان صنعت و تجارت اروپایی کاملاً مشهود است. در سال 2014 بالغ بر 33 کشور و 24هزار کسب‌و‌کار متفاوت براساس معیارهای این جایزه مورد سنجش قرار گرفته و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pPE9Xair
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه