دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) وضعیت منابع آبی ایران را بحرانی دانست و گفت: فائو به‌دنبال برنامه جامعی برای توسعه همکاری‌ها و رفع خشکسالی محدودیت منابع آبی با ایران است.
سرج ناکوزی افزود: برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها با ایران نیازمند برنامه‌های جامع هستیم که با توجه به ظرفیت این کشور در منطقه، فائو در نظر دارد رویکرد خود را از پروژه‌محوری به برنامه‌محوری تغییر دهد.
وی اظهار داشت: این همکاری نه‌تنها محدود به افزایش بهره‌وری نیست، بلکه به توسعه و تداوم پایدار فعالیت‌هایی همچون کشاورزی ارگانیک، توسعه گلخانه‌ها و باغبانی نیز متمرکز می‌شود.
وی تاکید کرد: سازمان فائو تمایل دارد برای نقش قدرتمند ایران در منطقه با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی کشاورزی که دارد، کمک کند.
نماینده فائو گفت: بخش عمده مشکلات کشاورزی ایران مسائل بین‌بخشی است و با کمک یک وزارتخانه قابل حل نیست، بلکه این مسائل به تدوین برنامه جامع بین وزارت جهاد کشاورزی و فائو نیاز دارد تا مشکلات برطرف شود.
ناکوزی با بیان اینکه فائو یک سازمان مالی نیست افزود: فائو یک سازمان فنی با توان تخصصی بالاست و تمایل دارد این توانمندی تخصصی را در اختیار بخش کشاورزی ایران قرار دهد و این مهم تنها با همکاری‌های دولت و مردم ایران امکان‌پذیر خواهد بود.
وی تعهد کرد، اگر ایران به برنامه‌های فائو عمل کند در مدت زمان کوتاهی وضعیت منابع آبی ایران بهبود می‌یابد و برنامه فائو فقط کمک به ایران نیست بلکه این کار را در سطح جهانی نیز انجام می‌دهد.

درخواست کمک حجتی از فائو برای حل بحران آب
بر پایه این گزارش، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار رسمی با سرج ناکوزی، نماینده سازمان خواروبار کشاورزی در ایران گفت: محدویت‌های منابع آب در جهان و ایران وجود دارد و این محدودیت‌ها همواره رو این محدودیت ها رو به افزایش است و در کشور ما محدودیت‌هایی را برای بخش کشاورزی به‌وجود آورده است.
حجتی تصریح کرد: یکی از زمینه‌های همکاری ما با فائو پیرامون موضوع آب و تامین آن و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با آب شور و آب‌های غیر‌متعارف خواهد بود تا این اطلاعات را به بهره‌برداران بخش کشاورزی ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فائو و نیازهایی که ایران دارد، در دوره جدید خیلی بیشتر می‌توانیم همکاری داشته باشیم و قبل از اینکه فائو بخواهد رسالت خودش را ایفا کند ما از فائو می‌خواهیم مشکلاتمان را حل کند.  به گزارش ایرنا، وی افزود: گرچه بر این باور هستیم که کسی مانند خودمان نمی‌تواند در پیشبرد کارها موفق عمل کند، با این وجود فکر می‌کنم اگر از کمک‌های فنی فائو استفاده کنیم می‌توانیم متوسط تولید گندم و جو را در کشور افزایش دهیم و از این پس شاهد عملکرد پایین در این بخش نباشیم.  حجتی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ساختاری و مربوط به محدودیت‌های بین‌المللی است، بیان کرد: بخشی از آن قابل حل است و ما به آینده امیدواریم تا با کمک فائو این مشکلات را حل کنیم.  در این نشست اعتبارنامه نماینده سازمان خواربار جهانی تقدیم وزیر کشاورزی ایران شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QxlS3oOc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه