آیا میدانستید تحقیقات بازاریابی میتواند نقش موثری در پیشبرد فروش و موفقیت كالاها و خدمات جدید داشته باشد؟ با رقابتی شدن كسب و كارها، تولید محصولات جدید یكی از مهمترین اقدامات سازمانها محسوب میشود كه عدم توجه به آن، چالشها و مخاطرات زیادی را به دنبال دارد.
برای موفقیت در این عرصه، تحقیقات بازاریابی یكی از كلیدیترین و حساسترین اقدامات بازاریابی بوده و اصولا نقطه آغاز ارائه محصولات جدید تا مرحله عرضه و حتی بعد از عرضه نیز نیازمند تحقیقات بازاریابی اصولی و صحیح است. با انجام تحقیقات بازاریابی، نه تنها ضریب موفقیت محصولات جدید ارتقا مییابد، بلكه احتمال سودآوری محصول نیز بیشتر میشود.
در عین حال برای معرفی محصولات جدید و ترغیب و تشویق مشتریان به استفاده از آنها و همچنین تقویت جایگاه در بازار لازم است اقدامات پیشبردی لازم به انجام برسد كه بدون انجام تحقیقات بازاریابی كارآمد و اثربخش نه تنها این اقدامات به نتیجه مورد انتظار نمیرسد بلكه هزینههای زیادی هم به سازمان تحمیل میشود.