جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه یعنی دونالد ترامپ به پایان رسید. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از افراد در آمریکا و سایر نقاط جهان هیلاری کلینتون را پیروز این انتخابات می دانستند و هم اکنون در بهت و حیرت به سر می برند. در چنین فضایی به نظر می رسد جامعه آمریکا در حال دوقطبی شدن بوده و مردم، تجار و سیاستمداران یکدیگر را به دلیل انتخاب دونالد ترامپ سرزنش می کنند.

در همین ارتباط بسیاری از کارشناسان و ناظران مشغول بررسی دلایل موفقیت نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات بوده و در این میان برخی معتقدند استفاده تیم تبلیغاتی آقای ترامپ از اینترنت از جمله دلایل پیروزی وی در انتخابات بوده است. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که آیا اینترنت باعث پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شد؟

نکته ای که نباید فراموش کنیم آن است که طبیعتا این توییتر و فیس بوک نبودند که به ترامپ رأی دادند، بلکه این مردم ایالات متحده آمریکا بودند که وی را به عنوان چهلمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب کردند اما با این همه نمی توان از نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی در این زمینه غافل شد.

انتشار اخبار دروغین در شبکه های اجتماعی و همچنین ارسال ایمیل هایی از سوی وب سایت ویکی لیکس برای مردم آمریکا و ارائه توضیحاتی در زمینه امکان و نحوه هک شدن فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله موضوعاتی هستند که به باور کارشناسان تاثیر به سزایی در تصمیم گیری مردم داشتند. به بیان دیگر می توان گفت تکنولوژی و پلتفرم های متعدد و متنوع آن نظیر شبکه های اجتماعی این روزها بیش از هر زمان دیگری در حال قدرت نمایی بوده و به پدیده ای تاثیرگذار بدل شده اند.

در این راستا جاستین کان، بنیانگذار وب سایت Twitch ضمن اعتراف به وجود یک دیدگاه منزوی در سیلیکون ولی معتقد است پیشرفت روزافزون تکنولوژی نکات منفی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه تکنولوژی استفاده شده در خودروهای خودران اظهار داشت که در صورت همه گیر شدن استفاده از این خودروها خواهیم دید که بخش قابل توجهی از کسانی که شغل شان رانندگی است بیکار خواهند شد و فعالان منطقه سیلیکون ولی هیچ گونه راه حلی برای این موضوع ارائه نمی کنند.

این بحث و گفت وگو میان فعالان حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات همزمان با اعلام نتایج ریاست جمهوری آمریکا و طی کنفرانسی در شهر لیسبون برگزار شد.

در این همایش فعالان و افراد تاثیرگذار در صنعت فناوری اطلاعات در رابطه با آینده تکنولوژی و استدلال های اخلاقی مورد نیاز آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Gc6bNBpO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه