از طریق ارائه یک برنامه فروش واسطهای برای محصولات و خدمات خود، عملا صدها یا حتی هزاران عامل فروش بالقوه در اختیار خواهید داشت که تنها در قبال دریافت کمیسیون (پورسانت) بیوقفه تلاش میکنند مشتریان جدیدی به سمت شما رهنمون سازند.
خبر خوب اینکه دستمزد آنها زمانی پرداخت خواهد شد که نتیجه حاصل شده باشد، نه برای وقتی که جهت کار برای شما صرف کردهاند.
از آنجایی که برخی از مدلهای کسبوکار شامل فروش اطلاعات و محصولات دیجیتال هستند، پیشنهاد میکنم پورسانت 50 درصدی یا بیشتر برای هر فروش به بازاریابها و واسطههایی که ترافیک اینترنتی را به سمت شما هدایت میکنند، ارائه دهید.
اکثریت مشتریان جدیدی که من در ماههای مختلف جذب کردم، در نتیجه تلاش شبکهای متشکل از هزاران واسطهای است که جریان مداوم ترافیکهای جدید را به سمت من ارجاع میدادند، به این امید که خریدی انجام شود و آنها پورسانت آن را دریافت کنند. تمامی این فرآیند از طریق Clickbank.com مدیریت میشود.
Clickbank.com واسطهها را برای هر یک از محصولات من تعیین میکند، هر نوع خرید را پیگیری میکند، سفارشها را دادهپردازی میکند، این اطمینان را به من میدهد که مبلغ کالا به من پرداخت شده است و واسطهها نیز به همان میزانی که توافق شده بود، دستمزد دریافت میکنند.
این یک نوع کسبوکار پررونق است که هزاران فروشنده (نویسندگان یا دارندگان محتوا، دورههای آموزشی، فایلهای قابل دانلود یا حتی کتب) و نیز صدها هزار واسطه فروش (که پیوسته فعالیت خود را از طریق ایجاد وبسایتها، نگارش مقالات، راهاندازی وبلاگها و انجام کمپین تبلیغاتی ایمیلی انجام میدهند) همگی کوشیدهاند تا محصولاتی را که دیگر فروشندگان تولید کردهاند، به فروش برسانند.
تقریبا در تمامی موارد، زمانی که یک واسطه برای من فروشی انجام میدهد، نمیدانم او کیست، کجا زندگی میکند یا چگونه این مشتری را به سمت من هدایت کرده است، اما همواره به خاطر جذب مشتریان جدید از آنها سپاسگزارم و همیشه از اینکه میبینم واسطههای فروش از طریق Clickbank بهطور اتوماتیک پرداخت میشود، احساس رضایت دارم.
حتی اگر کسبوکار شما طوری نباشد که فایلهای متنی یا قابل دانلود برای فروش داشته باشد، همچنان باید یک برنامه مربوط به واسطههای فروش برای کسبوکار خود در نظر داشته باشید. شرکتهایی همچون CJ.com برای کمک به تمامی انواع کسبوکارها در امور مربوط به بازاریابی از طریق واسطهها شکل گرفتهاند.
مزیت اصلی برنامه مربوط به بازاریابی از طریق واسطهها این است که این امکان را برای هر تعداد از عاملان فروش جدید که در فضای مجازی فعالیت میکنند، فراهم میآورید تا محصولات و خدمات شما را در سرتاسر اینترنت معرفی و تبلیغ کنند و تنها پس از حصول نتیجه و انجام فروش پورسانت خود را دریافت کنند.
فراموش نکنید که یک عامل فروش میتواند شهرت و اعتبار شما را رقم بزند. انجام امور مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین یک استراتژی جذاب در عرصه بازاریابی است. بهترین عامل فروشی که در اختیار دارید، میتواند اعتبار شما باشد و دیگر حتی مجبور نیستید که پورسانت بپردازید.