جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نرخ بهره در ژاپن منفی شد

8 سال پیش ( 1394/11/10 )
 

بانک مرکزی ژاپن برای وادار کردن بانک‌ها به اعطای وام در شرایطی که اقتصاد این کشور با ضعف مواجه است، استراتژی نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داد. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن روز جمعه بار دیگر سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد و برای وادار کردن بانک‌ها به اعطای وام در شرایطی که اقتصاد این کشور با ضعف مواجه است، استراتژی نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داد. کورودا، با پنج رأی مثبت در برابر چهار رأی منفی همکاران خود، بانک مرکزی ژاپن را مجاب کرد تا برای برخی از سپرده‌های های نقدی، نرخ بهره منفی 0.1 درصد اعمال کند.

بانک مرکزی ژاپن سابقه‌ای طولانی در اتخاذ سیاست‌های غیر‌معمول برای مواجهه با کاهش نرخ تورم و احیای رشد اقتصادی دارد. بعد از اعلام این تصمیم، ارزش ین ژاپن کاهش یافت. کورودا ماه گذشته ایده اعمال نرخ بهره منفی را رد کرده بود. دیاسوکه کاراکاما، اقتصاددان میزوهو بانک در توکیو گفت:  «این به وضوح نشان می‌دهد که بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد ین را تضعیف کند و قیمت واردات کالا را افزایش دهد و به این طریق موجب رشد نرخ تورم شود. . . در نهایت ما نمی‌دانیم که آیا این نرخ بهره منفی برای اقتصاد ژاپن مثبت خواهد بود یا نه.»

وی افزود، موفقیت این سیاست در اروپا به معنای تضمین موفقیت آن در ژاپن نیست. بانک مرکزی ژاپن این تصمیم را ساعاتی پس از آن اعلام کرد که گزارش‌های دولتی نشان داد، اقتصاد ژاپن به نحو غیرمنتظره‌ای در ماه دسامبر ضعیف شده و کاهش‌های بیش از حد انتظاری در بخش تولیدات صنعتی و هزینه کردهای خانواده‌ها گزارش شده است. با توجه به کاهش میزان صادرات و نگرانی‌ها از تداوم رشد ضعیف اقتصادی در چین، فضای اقتصادی خارجی برای سومین اقتصاد بزرگ دنیا تیره و تار شده است. بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده نرخ بهره منفی از 16 فوریه اعمال خواهد شد.

برچسب ها : اقتصاد کلان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FTCQs0WO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه