پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعداد داروهای کمیاب از 300 به 30 قلم کاهش پیدا کرده است، گفت: تا پایان سال تمامی بیمارستان‌های کشور نوسازی می‌شود. دکتر سیدحسن هاشمی، در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران گفت: در ابتدای دولت یازدهم با کمبود داروی بیماران صعب‌العلاج مواجه بودیم که در همان ابتدا دولت با اختصاص دو‌هزار میلیارد تومان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و از 300 قلم داروی کمیاب امروز کمتر از 30 قلم دارو کمیاب شده است. مسیر حمایتی دولت و مجلس در برخی بیماران خاص و صعب‌العلاج باید بیشتر شود و امروز بیش از 95درصد تولیداتی داخلی شده که البته باید به کیفیت آن بیش از گذشته توجه شود. 

وی از بهره‌برداری از دو هزار خانه بهداشت تا دهه فجر خبر داد و تاکید کرد: این مراکز آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه تاکنون پنج‌هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شده‌اند. کشورهای غربی ادعا می‌کردند، در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تحریمی صورت نگرفته است، اما تمامی این حرف‌ها دروغ بود، زیرا در مبادی که باید پول وارد می‌شد، مشکل ایجاد کردند، اما امروز در همه نقاط کشور دارو وجود دارد و خوشبختانه کمیابی دارو کاهش و پوشش بیمه‌ای افزایش پیدا کرده است. 

وی از بیمه هفت میلیون ایرانی توسط سازمان بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ همه ایرانیان بیمه شدند و همان‌طور که رییس‌جمهور پیش از انتخابات قول داده بود، این اتفاق افتاد و برای نخستین‌بار بعد از سال‌ها مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها در روستاها توزیع شد که امیدواریم واکسن‌های جدید نیز به بسته سلامت اضافه شود. 

به گفته وی، همچنین هفت هزار پزشک متخصص کار ویزیت بیماران را در سراسر کشور انجام می‌دهند، به‌طوری‌که در ساعات تعطیل نیز حدود 790 نفر اقدام به ویزیت بیماران می‌کنند. هاشمی از افزایش تعداد پایگاه‌های آمبولانس هوایی خبر داد و گفت: با کمک هوانیروز 15 پایگاه آمبولانس هوایی دایر شده و در آینده تعداد آنها به 45 پایگاه می‌رسد. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما کمبود تخت‌های بیمارستانی و بیمارستان‌هایی ویژه سوانح سوختگی و بیماران روانی است، گفت: انتظار داریم با توجه به شرایط کشور و مشکلات اعتباری خیرین و بخش خصوصی به ما کنند. 

وی به مشکل کمبود خدمات درمانی در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 9 میلیون نفر ساکن حاشیه شهر هستند، اما این افراد فاقد خدمات بهداشتی و درمانی هستند. وی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا وزارت بهداشت مسئول سلامتی کل مردم نیست، در همه‌جا 20‌درصد وزارت بهداشت و 80 درصد سایر بخش‌ها به‌خصوص خود مردم مسئول سلامتی هستند. درحالی‌که ما می‌توانیم در بیماری‌های قلبی و عروقی 80درصد، سرطان 40 درصد و بیماری‌های ناشی از اضافه‌وزن و کم تحرکی 50درصد پیشگیری داشته باشیم. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WtBROpxl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه