پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

8 سال پیش ( 1395/4/14 )
پدیدآورنده : آزاده اتحاد  

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، شبکه‌های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره‌مان شده است. فرقی نمی‌کند شما شهروند جهان توسعه‌یافته باشید یا در حال توسعه؛ متناسب با حال و هوای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، جریان‌ موجود در شبکه‌های اجتماعی به شکلی روی روند زندگی شما و در نتیجه کل جامعه‌ای که به فضای مجازی دسترسی دارد، تاثیر می‌گذارد.

مردم درباره پست‌های فیس‌بوکی، اینستاگرامی و توییتری شخصیت‌های محبوب و معروف مجازی و غیرمجازی جوامع خود هم در فضای مجازی و هم در زندگی واقعی حرف می‌زنند، بحث می‌کنند و نظر می‌‌دهند. این پست‌ها متناسب با میزان شهرت آن شخصیت و بحثی که مطرح می‌کند، تعداد لایک‌هایی که می‌گیرد و دفعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، بر سر زبان‌ها می‌افتد و بازار بحث یک یا چند روز فضای مجازی می‌شود.

شخصیت‌های مهم در هر یک از این شبکه‌ها یا دیدگاه‌های خود درباره اخبار و موضوعات مختلف را مطرح می‌کنند، یا مثلا از کتاب یا فیلمی که به تازگی با آن آشنا شده‌اند، می‌گویند. هر کدام برای خود شخصیتی مجازی دارند که در جهان توسعه‌یافته بیشتر بازتابی است از شخصیت واقعی آنها در زندگی واقعی.

توییتر جای پیگیران جدی‌تر فضای مجازی است؛ با محدودیت تعداد حروفی که برای پست‌هایش وجود دارد، همه نمی‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند، بنابراین شاید بتوان گفت بیشتر جای متخصص‌ها و حرفه‌ای‌ترهاست. مثلا کارآفرین‌ها و میلیاردرهای دنیای تجارت ارتباط خوبی با این شبکه برقرار کرده‌اند و توییت‌های جالبی در صفحات شخصی خود به اشتراک می‌گذارند.

وارن بافت، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی و موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم یا ایلان ماسک، بنیانگذار متولد آفریقای جنوبی شرکت تسلا موتورز هر کدام فالوئرهای زیادی در توییتر دارند. نشریه «کارآفرین» نگاهی به نخستین توییت‌های آنها و چند کارآفرین مهم دیگر انداخته است:

جک دورسی

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

نخستین و مهم‌ترین توییت جک دورسی، مدیر عامل و یکی از پایه‌گذاران توییتر در مارس سال 2006 به اشتراک گذاشته شد که از نگاه نشریه کارآفرین احتمالا معروف‌ترین توییت او هم بوده ‌است؛ او نوشته است:

همین الان توییترم را راه انداختم.

Jack (@jack) March 21, 2006

وارن بافت

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

بافت به توییت‌های تاثیرگذارش که بیشتر درباره راه‌های رسیدن به موفقیت است، معروف است؛ مثلاً «روی تجارتی سرمایه‌گذاری کنید که ساده‌لوح‌ها بتوانند اداره‌اش کنند» یا «تفاوت میان آدم‌های موفق و آد‌م‌های واقعاً موفق این است که دسته دوم تقریباً به هیچ چیز نه نمی‌گویند». بافت در قالب آدم‌ موفقی در توییتر ظاهر شده که توییت‌هایش قاعدتاً یا دست‌کم به زعم او حکم گنج را دارد. نگاهی به نخستین توییت او که در ماه مه ‌سال 2003 به اشتراک گذاشته شده است:

وارن وارد می‌شود.

WarrenBuffett(@WarrenBuffett)May2, 2013

ایلان ماسک

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

در توییتر صفحه‌های تقلبی زیادی به نام ایلان ماسک وجود دارد اما او در سال 2010 با نخستین توییت خود خیال فالوئرهایش را راحت کرد و نوشت:

لطفا توییت‌های قبلی را فراموش کنید؛ کسی داشت خودش را جای من جا می‌زد؛ این من واقعی است.

Elon Musk (@elonmusk) June 4, 2010

پیر امیدیار

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

پایه‌گذاری eBay در سال 2007 وارد توییتر شد و در نخستین توییت خود نوشت:

نمی‌دانم این همه سروصدا برای چیست.

Pierre Omidyar (@pierre) February 3, 2007

نشریه کارآفرین می‌نویسد احتمالا حالا که خودش بیش از 7000 توییت به اشتراک گذاشته، دیگر معنی سروصدای توییتری را می‌داند. امیدیار بیشتر درباره سیاست توییت می‌کند، به‌خصوص درباره دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری ایالات متحده و سوژه داغ این روزها در شبکه‌های اجتماعی.

کارل آیکان

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

این کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی خیلی دیر به توییتر آمد اما به‌عنوان یک 80 ساله ارتباط خوبی با رسانه اجتماعی برقرار کرده است. از نخستین توییتی که در سال 2013 به اشتراک گذاشت، نزدیک به 300 هزار فالوئر دارد و در توییت‌هایش بیشتر از مسائل مربوط دنیای تجارت می‌گوید. آیکان فعالیت توییتری خود را با یک شوخی آغاز کرد:

توییتر عالیه. تقریبا به اندازه دِل (Dell) دوستش دارم.

Carl Icahn (@Carl_C_Icahn) June 20, 2013

شان پارکر

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

کــارآفــرین آمــریکــایــی، مـوسس سـایت اشتراک فایل نپستر و نخستین مدیر سایت فیس‌بوک برای ورود به شبکه شرکت رقیب کمی تردید داشت اما بالاخره در سال 2011 به توییتر پیوست. او در نخستین توییت از مارک زاکربرگ معذرت‌خواهی کرد و گفت اسکوتر براون، مدیربرنامه و استعدادیاب آمریکایی و کاشف خواننده محبوب نسل جوان آمریکا، جاستین بیبر او را وادار به این کار کرده است:

ببخشید زاک، بالاخره مجبور بودم این کار را بکنم (راستش @اسکوتر براون مجبورم کرد.)

Sean Parker (@sparker) October 3, 2011

رابرت مرداک

نخستین توییت های 7 میلیاردر دنیا

مثل هر 80 ساله دیگری که قاعدتا مثل یک جوان 20 ساله به راحتی نمی‌تواند با فضای شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند، رابرت مرداک، سرمایه‌دار آمریکایی- استرالیایی و سهامدار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن که البته در زمان ورود به توییتر 80 ساله بود، هم کمی جدی وارد این شبکه شد. اما به مرور زمان با فضا مانوس‌تر شد و توییت‌هایش تا پیش از خداحافظی با توییتر در فضای مجازی خبرساز می‌شد.

او ماه مارس سال 2016 اعلام کرد که می‌خواهد از توییتر خداحافظی کند. مرداک در نخستین توییت خود نوشت:

تازه کتاب The Rational Optimist را تمام کردم. عالی بود.

Rupert Murdoch (@rupertmurdoch) December 31, 2011

ارتباط با نویسنده : azadehetehad@gmail. com

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZUXvwjTs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه