پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه با افزایش 388 واحدی به رقم 78 هزار و 228 واحد رسید. بازار سهام شاهد روندی مثبت و آرام در تالار شیشه‌ای بود. بازاری که یک روز پس از انتخابات مجلس دهم و خبرگان، خود را آماده‌ گذار از یک دوره کوتاه‌مدت توأم با احتیاط می‌کرد و روندی مثبت داشت. نکته قابل توجه اینکه روز گذشته حجم و ارزش معاملات بازار سهام به‌اندازه روزهای گذشته نبود اما این انتظار می‌رود که بورس طی روزهای آینده روند همیشگی خود را پیدا کرده و به ‌آرامی رکوردهای از دست رفته خود را در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال پس بگیرد. در این میان برخی گروه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در بورس همچنان مورد توجه معامله‌گران قرار دارند، از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه فناوری اطلاعات، برخی غذایی‌ها و شرکت‌های تجهیزاتی و پیمانکاری اشاره کرد.

در عین حال در گروه بانک‌ها نیز برخی لیدرهای این گروه در انتظار انتشار خبرهای مثبت در بازار هستند. از سوی دیگر در حال حاضر سهام شرکت‌های بیمه‌ای، دارویی و مخابراتی P/E مناسبی دارند و برای خرید در بلندمدت مناسب هستند. این در حالی است که با اصلاح قیمت مس، فولاد، روی و سنگ‌آهن سهام این گروه نیز از وضعیت خوبی برخوردار می‌شود.

بازدهی بین 50 تا 154 درصدی 11 صنعت بورسی

در میان 37 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال تاکنون، 11‌صنعت ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری، استخراج سایر معادن، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، قند و شکر، مواد و محصولات دارویی، ساخت محصولات فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و خودرو و ساخت قطعات بازدهی بین 50 تا 154 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

چهار صنعت لاستیک و پلاستیک، استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و سیمان، آهک و گچ با کاهش شاخص مواجه بوده‌اند. هفته‌ گذشته دومین هفته پر حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال جاری لقب گرفت. ارزش معاملات نیز به رقم چشمگیر 30,929 میلیارد ریال معادل 8 درصد کل ارزش معاملات در سال جاری رسید.

رشد 9 پله‌ای شاخص آیفکس

بازار فرابورس در روز 8‌اسفند دادوستد 550 میلیون اوراق بهادار به ارزش 3 هزار و 437 میلیارد ریال را تجربه کرد. در این روز 22 هزار و 677 نوبت معامله انجام شد. آیفکس نیز همانند هفته گذشته روند مثبت خود را ادامه داد و با رشد 9 پله‌ای به عدد 840 واحد رسید و شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

معامله‌گران بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام خود را در روز شنبه به دادوستد 97‌میلیون اوراق بهادار به ارزش 174‌میلیارد ریال اختصاص دادند و پر بازدیدترین نمادهای دیروز فرابورس به ترتیب مربوط به شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران، لاوان و بانک دی بود. در روز گذشته، 41 میلیون اوراق بهادار به ارزش 90 میلیارد ریال در بازار اول مورد معامله قرار گرفت و بیشترین حجم معاملات در نماد سرمایه‌گذاری سبحان انجام شد.

در بازار دوم نیز 425 میلیون اوراق بهادار به ارزش 855 میلیارد ریال خریدوفروش شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار را شرکت‌های پالایش نفت شیراز، لیا و توسعه و عمران کرمان داشته‌اند. همچنین شرکت‌های پالایش نفت شیراز، لیا و بیمه سامان بالاترین رشد قیمت را در بازار سهم داشتند و در مقابل، شرکت‌های معادن مس تکنار، روان فن‌آور و بیمه نوین با بیشترین کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خریدوفروش 2‌میلیون و 140 هزار سهم به ارزش 26 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF را به خود اختصاص داد.همین‌طور، بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به دادوستد 477 هزار ورقه اجاره رایتل به ارزش 477 میلیارد ریال بود.

در مجموع طی روز گذشته، 692 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با ارزش 599 میلیارد ریال دادوستد شد و قیمت اسناد خزانه در نماد «اخزا1» با سررسید23 اسفندماه به 988 هزار و 500 ریال رسید. قیمت اوراق تسهیلات مسکن دیروز مجدداً رو به کاهش گذاشت و در محدوده 838 تا 881 هزار ریال دست به‌دست شد و بیشترین افت قیمت در نماد فروردین 93 ثبت شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/37ZlxAsM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
جوادی :
8 سال پیش
عالی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه