پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص كل بورس و اوراق بهادار روز سه‌شنبه با افت 475 واحدی به 76 هزار و 630 واحد رسید. سقوط شاخص کل به کانال 76 هزار واحد در حالی به ثبت رسیدکه این شاخص بازار سهام در دو ماه ابتدای سال 1395 با افت و خیزهای فراوانی رو به رو بوده است. بسیاری بر این باورند که وضعیت این روزهای بورس ناشی از تحلیل‌های بنیادی نیست بلکه بیشتر ناشی از اخبار و شایعاتی است که روند فراز و فرود بورس را در دست خود گرفته است.

نبض بازار سهام در گروه خودرو می زند

بحث احتمال کاهش سود سپرده‌های بانکی در این روزها باعث گمانه‌زنی‌های فراوانی شده، چرا که با کاهش سود سپرده‌های بانکی، سرمایه‌ها به بازار سهام سرازیر می‌شود. اما این احتمال نیز وجود دارد که با تورم موجود در اقتصاد ایران، کاهش سود سپرده‌ها نتواند به تنهایی اقتصاد و بورس کشور را سامان دهد. از سوی دیگر شرایط کنونی شاخص کل و قیمت سهام در بورس نگران‌کننده نیست و اصلاح قیمت در بازار سهام امری طبیعی است. در عین حال یکی از مهم‌ترین عوامل افت بازار در روزهای اخیر، انتشار گزارش‌های شرکت‌ها است که نتوانسته انتظارات سهامداران را برآورده کند. با توجه به اینکه وضعیت قیمت جهانی نفت و برخی کالاهای اساسی در بازارهای جهانی بهبود یافته است احتمال رشد بازار سهام در روزهای آینده دور از ذهن نیست.

تشکیل صف‌های فروش در گروه خودرو

روز گذشته با وجود جمع‌آوری صف فروش نمادهای تاثیر‌گذار مانند زامیاد و ایران خودرو، گروه‌های خودرویی همچنان با فشار فروش بالایی مواجه بودند و در نهایت اکثرا با صف فروش به کار خود پایان دادند. در این میان برخی نمادهای قطعه‌سازی همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. در شروع بازار دادوستدهای مثبت و پرتقاضای گروه بیمه‌ای و معاملات منفی اکثر گروه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری را نظارگر بودیم که در نهایت گروه بیمه‌ای نیز اکثرا تحت‌تاثیر جو منفی بازار، منفی شدند. روز گذشته جهش قیمتی و صف خرید شدن اکثر نمادهای گروه قندی در پی منفی بودن جو بازار را شاهد بودیم؛ امری که می‌تواند رشد کوتاه‌مدت آنها را در پی‌ داشته باشد. نماد تازه وارد گروه صنایع کاغذ پارس با صف خرید حدود 70میلیون سهمی و عرضه 3.005 میلیون سهمی دنبال شد.

رشد 1.5 واحدی آیفکس

معاملات 21 اردیبهشت‌ماه 1395 بازار فرابورس با دادوستد 600 میلیون ورقه بهادار در 23 هزار و 176 نوبت به ارزش یک هزار و 491 میلیارد و 650 میلیون ریال به اتمام رسید. در حالی که بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در روز گذشته مربوط به مبادله 44 میلیون و 760 هزار سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش 121 میلیارد ریال بود، آیفکس هم با رشد 1.5واحدی روی عدد 802.86توقف کرد و شرکت‌ پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر مثبت را در این وضعیت داشت. در عین حال، شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، توکا رنگ فولاد سپاهان و کاغذ پارس بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های بیمه اتکایی ایرانیان، فولاد هرمزگان و صنعت روی زنگان بیشترین افت قیمت سهام را در این روز داشتند.

مهندسی روان فن آور در صدر بازار اول فرابورس

در بازار اول 27 میلیون و 70 هزار ورقه بهادار به ارزش 60 میلیارد ریال دادوستد شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به نماد مهندسی روان فن‌آور بود. همچنین، 147 میلیون و 440 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 513 میلیاردریال خریدوفروش شد و سهام آهن و فولاد ارفع بالاترین افزایش قیمت را در این بازار داشت.

علاوه بر این، با خریدوفروش 6 میلیون و 300 هزار سهم صندوق اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ETF در اختیار این صندوق بود. بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به دادوستد 301 هزار و 211 ورقه مشارکت گل‌گهر بود؛ ضمن آنکه روز گذشته، 286میلیارد ریال معامله در چهار نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد و بیشترین ارزش معاملات در نماد «اخزا3» به میزان 158میلیارد ریال رقم خورد.

ادامه افزایش قیمت‌ها در اوراق تسهیلات مسکن

در روز سه‌شنبه، اوراق تسهیلات مسکن در تمامی نمادها با افزایش قیمت مواجه و در بازه 810 تا 845هزار ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت هم در نماد تسه 9410 به میزان 3.7درصد رخ داد. در روز گذشته نماد معاملاتی شرکت کی‌بی‌سی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد و در پایان معاملات دیروز ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی فولاد افزا سپاهان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز شنبه و همین‌طور نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز شنبه، متوقف شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uj4VWiad
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه