پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یازدهمین روز پیاپی منفی بود و ۴۶۸ واحد دیگر کاهش یافت و با افت 468 واحدی در ارتفاع 77 هزار و 516 واحد متوقف شد. ادامه افت قیمت و افزایش فشار فروش در سهام لیدر بازار یعنی شرکت‌های خودرویی موجب شد تا شرکت‌ها و صنایع دیگر هم روند منفی به خود بگیرند اما روند حرکتی سایر شرکت‌ها نسبت به روز گذشته اندکی متعادل‌تر بود و نویدبخش این بود که بورس در حال توقف روند اصلاحی و ریزشی خود است. در عین حال با به میدان آمدن پررنگ بازارگردان‌ها و حقوقی‌های بازار اغلب صف فروش‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو بازار جمع‌آوری شد و حجم و ارزش معاملات اندکی بهبود پیدا کرد.

احتمال بازگشت بازار سهام به مدار مثبت

بورس تهران به دلیل جهش‌های تند و پرشتاب خود در سال گذشته اکنون وارد فاز اصلاحی شده و با توجه به اینکه خبر منفی خاصی وجود ندارد، بازار سهام به‌زودی روند اصلاحی خود را متوقف می‌کند و به مدار مثبت باز می‌گردد. در عین حال همسو با انتظار برای بازگشایی بازارهای جهانی در روزهای آینده و رشد قیمت کالاهای اساسی و نفت خام، گروه‌های تجهیزاتی و پیمانکاری بورس با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبه‌رو شدند.

358357347247347458583572347247624734578345724242

آنچه در اغلب نمادهای معاملاتی بازار به خوبی مشهود بود تلاش برای پایان اصلاح قیمت سهام به مدد تحرک بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی شرکت‌های بزرگ بورسی بود. هرچند در برخی نمادهای معاملاتی به‌ویژه خودرویی‌ها همچنان انگیزه برای فروش سهام وجود دارد. گرچه روز گذشته انتشار چند خبر خوب و مهم، به نفع بازار تمام شد و اکثر صف‌های فروش از نیمه دوم وقت معاملات جمع‌آوری شد. به همین دلیل انتظار می‌رود بازار امروز شرایط بهتری نسبت به روزهای گذشته داشته باشد.

افت 10.5 واحدی شاخص آیفکس

در معاملات 29 فروردین‌ماه بالغ بر 263میلیون ورقه بهادار در 26 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 2هزار و 256میلیارد و 690میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با افت 10.5واحدی، رقم 758.55 واحد را نمایش داد؛ نماد شرکت پتروشیمی مارون و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشت. بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز گذشته متعلق به نماد ذوب‌آهن اصفهان بود، به طوری که 48میلیون سهم این شرکت به ارزش 112میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 28میلیون و 820هزار اوراق بهادار به ارزش 54میلیارد ریال دادوستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سیمان لار سبزوار ثبت شد. همین‌طور، 133میلیون و 850هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 456میلیارد و 530میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب‌آهن اصفهان بود. دیروز اوراق اجاره مخابرات ایران با دادوستد 400هزار ورقه به ارزش 401میلیاردریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 103میلیارد ریال مبادله شد. در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق دیروز به 7میلیون و 390هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

کاهش قیمت در اوراق تسهیلات مسکن

در بازار فرابورس نماد شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان، همکاران سیستم و زغال سنگ طبس بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، پتروشیمی مارون و پالایش نفت شیراز بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 680 تا 793هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد خردادماه 94 بود.

گفتنی است دیروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی بانک گردشگری جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز 31فروردین، در پایان معاملات دیروز متوقف شد. همچنین با توجه به انتقال نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از بازار دوم فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی مذکور در پایان جلسه معاملاتی امروز 30 فروردین ماه متوقف خواهد شد.

* ارتباط با کارشناس: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nKdLB1zx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه