شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفــت: واردات غیــرقــانـونـی میوه‌های آلوده سبب شد درختان لیموترش و دیگر محصولات باغی به مگس میوه مدیترانه‌ای آلوده شوند. بر همین اساس دستگاه‌های متولی باید با این وارد‌کنندگان متخلف برخورد کنند. محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی چند روز، نامه‌های متعددی به استانداران مرزی نوشتند که از واردات غیرقانونی میوه‌های آلوده به نام واردات پیله‌وری جلوگیری کنند. آفت این میوه‌ها تولید داخلی را تهدید و نابود می‌کند. وی افزود: برخی می‌خواهند با دلالی و واسطه‌گری در کشور شغل ایجاد کنند اما اگر این‌گونه اشتغال‌زایی ممکن بود، تاکنون باید مشاغل فراوانی در کشور ایجاد می‌شد و بیکاری نداشتیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای که بیش از هزار محصول میزبان دارد و می‌تواند برای آنها خطرناک باشد، در واردات محموله‌های مرکباتی که از مرزهای غربی کشور و از طریق واردات پیله‌وری صورت گرفت، مشاهده شده است. طهماسبی اعلام کــــــــرد: واردات غیرقــــانونی انـــواع میوه‌های آلوده به مگس مدیترانه‌ای باعث شد چندین هزار هکتار باغ لیموترش در مناطقی مانند رودان از بین برود و این حاصل سودجویی عده‌ای دلال به نام پیله‌وران و مرزنشینان است. پیله‌وران مرزنشین، پولی برای واردات هنگفت میوه ندارند و مجبورند کارت‌های خود را به یک مشت دلال بدهند.

معـــاون بـــاغبانی وزیر جهـــاد کشــاورزی تصــریح کرد: براساس قانون واردات پیله‌وری انواع کالا و خدمات باید به اندازه نیاز مرزنشینان برای تامین رفاه آنها باشد نه اینکه با واردات پیله‌وری دلالان اشتغال و تولید داخلی را از بین ببریم. وی اظهار کرد: با این واردات غیرقانونی و سودجویانه میوه باعث شدیم که مگس میوه زیتون به کشور وارد شود و دولت باید میلیارد‌ها تومان هزینه کند تا آن را از بین ببرد اما امسال هم احتمال طغیان این آفت وجود دارد. از سوی دیگر آفتی به نام «گرینینگ» به‌عنوان بیماری خطرناک نیز در مرکبات به کشور وارد شد و باغات جیرفت و کهنوج را تهدید می‌کند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات به غیر‌از مکاتبه با استانداران مرزی، جلسات بسیاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته است تا جلوی این‌گونه واردات میوه و محصولات کشاورزی گرفته شود. طهمــاسبی گفـت: واردات پیلــه‌وری دلالان بـــه نـــام مرزنشینان به دروازه قاچاق کالا به کشور تبدیل شده است. البته می‌توان از ورود کالاهای غیرخوراکی اغماض کرد اما واردات مواد زنده‌ای مانند میوه و اندام‌های گیاهی که اکثرا آلوده به بیماری‌های خطرناک هستند تبعات غیرقابل جبرانی برای کشور و تولید داخلی دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jq7EYXar
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه