دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

میلیاردرهای بزرگ دنیا

8 سال پیش ( 1394/12/19 )
 

بی‌ثباتی بازارهای سهام، قیمت پایین نفت و بالارفتن ارزش دلار، سبب تغییر جریان ثروت جهانی و کاهش تعداد میلیاردرها وثروت آنها از سال 2009 شده است. در سی امین راهنمای سالانه ثروتمندان دنیا، نشریه آمریکایی Forbes از 1810 میلیاردر نام برده است. بنا به گزارش Forbes سال گذشته تعداد میلیاردرهای دنیا 1826 نفر بوده است.  مجموع سود خالص میلیاردرهای سال 2016، معادل 6.48 هزار میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 570 میلیارد دلار کاهش داشته است. همچنین امسال برای نخستین بار از سال 2010، میانگین سود خالص میلیاردرها پایین آمده است. میانگین سود خالص در حال حاضر 3.6 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 300 میلیون دلار کاهش داشته است.

در پشت این آمار و ارقام‌ها، داستان یک تحول بزرگ نهفته است. 221نفر از اسامی که پیش از این جزو لیست میلیاردرها بوده‌اند، از این لیست خط خورده‌اند و 198 نام جدید به این لیست اضافه شده است. 29 نفر از میلیاردرهایی که نام‌شان درسال 2015 در لیست بوده‌است، مرده‌اند. درعین حال 29 نفر که نام‌شان قبلا از لیست میلیاردرها خط خورده بود، دوباره به این لیست پیوسته‌اند. از میان کسانی که اسم‌شان درهر دو سال در لیست میلیاردرها بوده است، 501 نفر به سرمایه‌های‌شان اضافه شده و از ثروت 892 نفر کم شده است.

تنها دو نفر از 20 نفر اول لیست در سال 2015 توانسته‌اند رتبه خود را حفظ کنند. بیل گیتس امسال هم برای سومین سال متوالی با سود خالص 75 میلیارد دلار پولدارترین فرد در دنیا شناخته شده است. با این حال ثروت وی نسبت به سال گذشته 4.2 میلیارد دلار کاهش داشته است. درطول 30 سالی که موسسه  Forbes ثروتمندان دنیا را رده‌بندی می‌کند، تنها پنج نفر عنوان پولدارترین فرد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

سه نفر از این پنج نفر هنوز هم در بین چهار ثروتمند برتر دنیا هستند که از جمله آنها می‌توان به Warren Bufflet و Carlos Slim اشاره کرد. Amanico Ortega  تاجر بزرگ اسپانیایی مد و صاحب برند زارا (Zara) برای نخستین بار رتبه دوم میلیاردرهای دنیا را به خود اختصاص داده و جایگزین Slim شده است. Carlos Slim  که قبلا در رتبه دوم قرار داشت امسال به رتبه چهارم نزول کرد.

Marc Zuckerberg، رئیس فیس بوک سال مالی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. مبلغ 11.2 میلیارد دلار به ثروت این مدیر 31 ساله در سال گذشته اضافه شد و وی دررتبه ششم میلیاردرهای دنیا قرار گرفت. Zuckerberg در سال 2015 در رتبه 16 لیست  Forbes قرار داشت. Zuckerberg و Jeff Bezos، موسس شرکت آمازون، امسال برای نخستین بار در بین 10 میلیاردر برتر دنیا قرار گرفتند.

علاوه بر کسانی که از آنها نام برده شد، Wang Jianlin، میلیاردر چینی به لیست 20 میلیاردر برتر دنیا اضافه شده است. از جمله تازه‌ واردهای دیگر به 20 نفر اول لیست Cameron Mackintos، تهیه‌کننده معروف تئاتر است. Adam Neuman، Miguel McKelvey و Evan Sharp  جزو 66 میلیاردر زیر 40 سال هستند. جوان‌ترین میلیاردر دنیا، Alexandra Andresen  19 ساله نروژی است که 42 درصد سهام تجارت خانوادگی را در اختیار دارد.

خواهر وی، Katharina، دومین جوان میلیاردر دنیاست. Zhou Qunfei، از دیگر کسانی است که امسال به لیست اضافه شده است، درآمد 5.9 میلیارد دلاری وی از صفحه ‌نمایش گوشی‌های هوشمند، او را جزو پولدارترین زنان مستقل دنیا قرارداده است.

ایالات متحده آمریکا بالاترین تعداد میلیاردرها را به خود اختصاص داده است (540 نفر). چین با 251 میلیاردر و آلمان با 120 میلیاردر در رده‌های بعدی قرار دارند.کشور روسیه 77 میلیاردر دارد که تعداد آنها نسبت به سال گذشته 11 عدد کاهش داشته است.همچنین تعداد میلیاردرهای برزیل از 31 نفر در سال گذشته به 23 نفر رسیده است.

منبع : منبع:Forbes
برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R310cIX7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه