بازی محبوب پوکمون که پس از ورود به بازار در اروپا و آمریکا علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده و موجب رشد سریع شرکت سازنده خود شده بود، هم اکنون به صورت رسمی توسط شرکت Niantic در دسترس علاقه مندان ژاپنی این بازی قرار گرفته است. این موضوع سبب شد تا شرکت رستوران های زنجیره ای مک دونالد با امضای قراردادی به حامی رسمی پوکمون در تمامی 3 هزار شعبه خود در ژاپن بدل شود.
توافق اخیر میان مک دونالد و سازندگان بازی پوکمون پس از آن اتفاق می افتد که این بازی پرطرفدار پیش از این تعداد بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده و این موضوع بیانگر ظرفیت های تجاری قابل توجه آن برای کسب و کارها در آمریکا و اروپا است. در این راستا و به گزارش روزنامه نیویورک تایمز پس از آنکه مدیر یک رستوران با پرداخت 10دلار برای مدت کوتاهی برخی کاراکترهای پوکمون را درون رستوران خود مخفی کرد، تعداد قابل توجهی از کاربران این بازی با حضور در رستوران وی به شکار پوکمون ها مشغول شده و میزان فروش پیتزا در رستوران مذکور 75درصد افزایش یافت. این موضوع سبب شد تا رستوران های بسیاری به استفاده از استراتژی مذکور روی آورده و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهند.
مدیران رستوران های زنجیره ای مک دونالد نیز با توجه به موضوع فوق و ظرفیت های تجاری بازی پوکمون، به انعقاد قرارداد با شرکت سازنده این بازی پرداختند تا بتوانند در تمامی شعب خود در ژاپن از امکان تحریک کاربران برای شکار آیتم های موجود در بازی استفاده کرده و بدین سان مشتریان بیشتری را جذب کنند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان اقدام اخیر مک دونالد می تواند موجب افزایش فروش شعب این شرکت در ژاپن شده و روند نزولی آنان را متوقف سازد.