سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

موانع میلیاردر شدن

7 سال پیش ( 1395/9/13 )
پدیدآورنده : غزاله فلاحی  

به راستی عامل تفاوت میان انسان ها چیست؟ چرا عده ای موفق به راه اندازی یک کسب و کار می شوند و به درجه کارآفرینی می رسند و از این طریق پولدار می شوند، اما عده ای به این مرحله نمی رسند؟ کارآفرینان افرادی خلاق و با استعداد هستند که قدرت هدایت و رهبری تیمی برای اجرای یک ایده نو را دارند، اما برخی مشکلات یا تصمیم گیری های اشتباه ایده آنها را نابود می کند.

پس اگر می خواهید کارآفرینی کنید و از این طریق به ثروت زیادی دست پیدا کنید، باید موانع رسیدن به آن را بدانید و از انجام آنها بپرهیزید. موانع پولدار شدن چیزی است که همه به دنبال رفع آن هستند.

عواملی که مانع از میلیاردر شدن می شوند عبارتند از:

مهره های شطرنج را بد می چینند

از جمله مواردی که باعث شکست کارآفرینان می شود اشتباه آنها درچیدمان مهره ها در سازمان برای انجام کارها است. کارآفرینان به همه سریع اعتماد می کنند زیرا اغلب آنها افرادی مهربان هستند و می خواهند به همه کمک کنند اما کارآفرین موفق از هر فرد در جایگاه معقول و متناسب با قابلیت هایش باید استفاده کند.

نداشتن هدفی كه به خوبی تعریف شده  است

میلیاردرها به خوبی می دانند پول چیزی نیست که کسی آن را کشف کند، برنده شود یا شانسی به آن برسد. بسیاری از کارآفرینان هدف خود را به خوبی تعریف نمی کنند. اگر می  خواهید ثروت بسازید، با تجسم كردن هدف خود کارخود را آغاز کنید، سپس یك طرح مالی تدوین و تعیین كنید دقیقا می خواهید پول را چگونه و كجا هزینه كنید. به این طریق یكی از موانع پولدار شدن را از سرراه تان برمی  دارید.
 
پول و سرمایه را اسراف می کنند

یکی دیگر از مشکلات، عدم تخصیص دقیق بودجه و کنترل موجوی توسط کارآفرین هاست. اغلب آنها تیپ شخصیتی مهربان و قابل اعتمادی دارند و به همین دلیل اعضای خانواده دوستان و آشنایان برای راه افتادن ایده کسب و کار به این فرد پول قرض می دهند و برخی کار آفرین ها در بازگرداندن پول دچار مشکل می شوند و علاوه بر احساس شرمساری بعضی اوقات دچار مشکلات حقوقی و حتی شکایات مالی می شوند. کارآفرین باید همیشه جنبه خطر و ورشکستگی را در نظر بگیرد تا دچار بدهکاری نشود.
 
بیش از حد رویایی فکر می کنند

اغلب کارآفرین ها فکر می کنند ایده ای که دارند بسیار ویژه و منحصربه فرد است و حتی کل جهان در اثر ایده آنها با تغییر و تحول مواجه می شود در صورتی که کارآفرین برای موفقیت باید دید منطقی نسبت به ایده خود و فضای کسب و کار و امکانات در اختیار داشته باشد در غیر این صورت هنگام شکست یا نرسیدن به هدف با مشکلات شدید روحی و افت اعتماد به نفس و بدبینی مواجه می شود.
 
طاقت مواجهه با اتفاقات غیر مترقبه را ندارند

یکی از مواردی که باعث شکست کارآفرینان می شود ناتوانی آنها دربرابر اتفاقات و حوادث سرنوشت ساز است. یک کارآفرین معمولا تمام دارایی مادی و معنوی خود را صرف پیاده سازی ایده خود می کند و بروز حوادثی چون نوسانات نرخ بازار و حتی بلایای طبیعی در صورتی که از قبل برای آن تدابیر لازم اندیشیده نشده باشد می تواند ضربه سهمگینی به پیکره کسب و کار نوپا و کارآفرین وارد کند. کارآفرین باید خود را برای حوادث مختلف آماده کند و به طور مثال خود، کارمندان و کسب و کار خود را بیمه کند تا در مواقع ضروری بتواند ایده خود را حفظ کند.

از رقابت رفاقت بسازید

هر ایده نویی در هر کجای دنیا بلافاصله توسط دیگران شبیه سازی می شود و در همه کسب و کارها زود سر و کله رقبا پیدا می شود که حتی گاهی اوقات موفق تر از کارآفرین ارائه دهنده طرح اولیه هستند در این موارد ارتقای کسب و کار و دوستی با رقبا می تواند کسب و کار نوپا را زنده نگه دارد.

منبع : Forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cgP9rvut
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه