جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون نظارتی بانک مرکزی با تأکید بر اینکه مهلت صرافی‌ها برای تطبیق با دستورالعمل جدید تمدید نشده است، گفت: به برخی صرافان که نسبت به تکمیل پرونده اقدام کرده‌ بودند ولی نواقصی در پرونده داشتند، فرجه‌ای برای رفع نواقص داده شده است. حمید تهران‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص برخی اخبار مبنی بر تمدید مهلت صرافی‌ها برای تطبیق با دستورالعمل جدید بانک مرکزی تا 12 شهریورماه، اظهار داشت: مهلت صرافی‌ها تمدید نشده است. وی افزود: همکاران من در بانک مرکزی برای دریافت اطلاعات بیشتر به برخی صرافی‌ها که در بانک مرکزی دارای پرونده از قبل بودند مهلتی جدید دادند تا نواقص پرونده‌هایشان را تکمیل کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از صرافان از بانک مرکزی درخواست کرده بودند مهلتی را برای تکمیل اطلاعات قرار دهد، افزود: برهمین اساس بانک مرکزی برای تکمیل پرونده کسانی که کار را شروع کرده بودند ولی نواقصی در پرونده داشتند، مهلتی را تعیین کرد بنابراین نمی‌توان گفت این مهلت برای تمام صرافی‌ها است. تهران‌فر افزود: کسانی که هیچ اقدامی برای تطبیق با دستورالعمل جدید صرافی‌ها نکرد‌ه‌اند مشمول این مهلت نمی‌شوند و بانک مرکزی برحسب اختیاری که داشته مهلت جدیدی را به صراف‌هایی که نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند داده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی با آرامش و در چارچوب قانون بازار را کنترل می‌کند، گفت: صراف‌هایی که تا 28 مرداد ماه نسبت به تطبیق با دستورالعمل جدید بانک مرکزی اقدام نکرده‌اند غیرمجاز تلقی شده و نباید کار صرافی انجام دهند در این صورت بانک مرکزی می‌تواند از آنها شکایت و علیه آنها اقداماتی بکند. معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: صرافانی که تاکنون اقدامی برای تکمیل پرونده نکرده‌اند مانند یک صرافی جدید باید تمام مراحل را از اول برای اخذ مجوز از بانک مرکزی طی کنند. تهران‌فر در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی با نیروی انتظامی هماهنگی برای پلمب صرافی‌های غیرمجاز انجام داده است یا خیر، گفت: این بانک برای منظم کردن کل بازار غیرمتشکل هماهنگی‌هایی را انجام داده است.

به گزارش تسنیم، 28 مردادماه مهلت صرافی‌ها برای تطبیق با دستورالعمل جدید بانک مرکزی و افزایش سرمایه به اتمام رسید و بعد از آن تاریخ طبق اعلام بانک مرکزی صرافی‌هایی که نسبت به افزایش سرمایه اقدامی نکرده‌اند غیرمجاز تلقی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fgOpz8ql
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه