شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عصر جمعه قطار مسافری گرگان- اینچه برون که چند روزی از راه‌اندازی آن نگذشته بود از ریل خارج شد که خوشبختانه این سانحه تلفات جانی نداشت اما موضوع جالب این سانحه علت آن بود که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی علت سانحه را به سرقت رفتن پیچ و مهره‌های خط آهن این مسیر اعلام کرد. به گزارش «فرصت امروز»، روز گذشته شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پیچ و مهره‌های محدوده‌ای که این سانحه رخ داد به سرقت رفته است و قطار گرگان - اینچه برون به دلیل بازشدن پیچ‌های ریل و سرقت تراورس از خط خارج شد اما حسن موسوی نژاد، مدیرعامل رجا معتقد است تا تهیه گزارش نهایی نمی‌توان این ادعا را تأیید کرد.

قطاری که در حد فاصل ایستگاه یانپی- پتروشیمی از ریل خارج شده است؛ از ریل باس‌های رجا بوده و مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با ایلنا مدعی است نمی‌دانیم مسیر ایمن نبوده یا پیچ و مهره‌ها واقعاً به سرقت رفته است. مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه هنوز گزارش نهایی سانحه روز گذشته گرگان- اینچه برون نهایی نشده است، تأکید کرد: فعلا مشخص نشده که پیچ و مهره‌های این مسیر ریلی به سرقت رفته یا اینکه پیچ و مهره‌ها شل بوده و باز شده است.

حسن موسوی‌نژاد با بیان اینکه 7 هزار کیلومتر خط آهن در شبکه حمل‌و‌نقل ریلی کشورمان وجود دارد و وقوع این حوادث اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در خطوطی که کم تردد هستند، معمولاً از این سوانح که ناشی از سرقت یا باز شدن پیچ و مهره‌ها باشد رخ می‌دهد اما در مسیرهای قدیمی و پرتردد شاهد این اتفاقات نیستیم. وی ادامه داد: معمولاً در مسیرهای پرتردد بازرسی روزانه طول خط و پیچ و مهره‌ها را بررسی می‌کند اما در مسیرهای کم تردد مانند خط گرگان- اینچه برون معمولاً بازرسی‌ها با دقتی که در مسیرهای پرتردد صورت می‌گیرد، انجام نمی‌شود. موسوی‌نژاد افزود: به سرقت رفتن پیچ و مهره‌های خط آهن مسیرهای کم تردد اتفاق عجیب و غریبی نیست.

مدیرعامل شرکت رجا با تأکید بر اینکه تمام مبلغ بلیت به مسافران قطار سانحه دیده عصر جمعه برگردانده شد، گفت: ‌مسافران این قطار محلی و بومی هستند و کل مبلغ بلیت که 2 هزار تومان است به مسافران برگردانده شد. وی با بیان اینکه روزانه یک قطار مسافری و باری از این مسیر تردد می‌کند، گفت: مسیر ریلی گرگان- اینچه برون در حال حاضر مسدود است اما تا پایان امروز(24مرداد) باز خواهد شد.

حال شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفته است؛ به‌زودی گزارش نهایی و قطعی این سانحه اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UFovOY9h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه