سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مقایسه پرچمداران شیائومی و هواوی

7 سال پیش ( 1395/10/14 )
پدیدآورنده : محمد رضاجو  

شرکت های بسیاری در زمینه تولید تلفن همراه فعالیت می کنند؛ از آیفون نام آشنا و مشهور که طرفداران خاص خود را دارد تا سامسونگی که اخیرا با ارائه پرچمدار خود به مشکل خورد.در این بازار رقابتی داغ و پرهیاهو، شرکت هایی مثل اچ تی سی، ال جی، هوآوی و شیائومی نیز تلفن های همراه باکیفیتی ارائه می دهند.

در مقایسه امروزمان سراغ برند شیائومی با تلفن همراه مدل Xiaomi Mi 5s Plus و هوآوی مدل Huawei Mate 9 رفته ایم؛ دو تلفن همراهی که برای خود در بازار رقابتی جایگاه قابل قبولی کسب کرده اند و البته طرفداران خاص خود را یافته اند. نکته مهم در خصوص هر دو مدل تلفن همراه مورد نظر ما این است که قیمت هر دو مدل 2 میلیون تومان است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو تلفن همراه بیش از پنج اینچ است. شیائومی صفحه نمایش 5.7 اینچی دارد و هوآوی نیز صفحه نمایشی با 5.9 اینچ. استفاده از فناوری ips و صفحه نمایش lcd در هر دو محصول مشترک است و رزولوشن هر دو 1920*1080 پیکسل است. تنها تفاوت به تراکم پیکسل این محصولات مرتبط است. تراکم پیکسل شیائومی 386 اینچ و تراکم پیکسل هوآوی 373 اینچ است.

وزن و سیم کارت

وزن شیائومی 168 گرم است و هوآوی 190 گرم وزن دارد. هر دو شرکت نسخه دو سیم کارته را برای تلفن های همراه خود انتخاب کرده اند. اما هوآوی نسخه تک سیم را نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. هر دو تلفن همراه امکان دسترسی به شبکه های پر سرعت lte را دارند.

پردازنده و سیستم عامل

شیائومی برای گوشی خود ازچیپست کوالکوم اسنپدراگون 821 با چهار هستهx2. 35 GHz & 2x2. 2 GHz 2 استفاده کرده و هوآوی نیز از چیپست های سیلیکون کایرین 960 با هشت هسته x2.4 GHz Cortex-A73 & 4x1.8 GHz 4 استفاده کرده است. هواوی با استفاده از این سی پی یو خیال طرفداران خود را راحت کرده است.

برای هر دو گوشی سیستم عامل اندروید استفاده شده است. شیائومی نسخه مارشمالو یا همان 6.0 را روی گوشی خود عرضه کرده و هوآوی نیز اندروید نوقا یا همان 7.0 را انتخاب کرده است. البته آپدیت های امنیتی و تکمیلی نیز برای کامل کردن نسخه اندروید از طرف سازنده ها ارائه می شود.

حافظه و دوربین

متاسفانه در گوشی شیائومی و هوآوی نسخه تک سیم کارت، خبری از درگاه کارت حافظه نیست و فقط در مدل دو سیم کارت هوآوی می توان از سیم کارت دوم به جای درگاه کارت حافظه استفاده کرد.

هوآوی برای گوشی خود تنها یک مدل حافظه داخلی 64 گیگابایت به همراه رم 4 گیگابایت طراحی کرده است و شیائومی هم دو مدل 64 گیگابایت به همراه رم چهار گیگابایت و 128 گیگابایت و رم شش گیگابایت را در اختیار کاربران قرار داده.

دوربین هوآوی رقیب خوبی برای پرچمداران شرکت های دیگر است. دو دوربین در هوآوی قرار داده شده که یکی 20 مگاپیکسل و دیگری 12 مگاپیکسلی است. افزون بر اینها امکاناتی مثل زوم اپتیکال دو برابر، فوکوس لیزری، لرزشگیر و دو فلش ال ای دی به همراه امکانات عکاسی هم وجود دارد که خیال کاربران را به طور کامل راحت کرده است.

دوربین سلفی این تلفن همراه هشت مگاپیکسلی است.  شیائومی نیز برای دوربین خود از دو دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده کرده که شامل فوکوس لیزری، لرزشگیر و دو فلش ال ای دی است. در جلوی تلفن همراه نیز دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی قرار دارد.

موارد امنیتی و باتری

هر دو تلفن همراه شامل امکانات ارتباطی wifi، بلوتوث نسخه 4.2، GPS، NFC، پورت مادون قرمز، یو اس بی تایپ c است. یکی از محدودیت های هر دو تلفن همراه، فقدان رادیو است.

از نظر امنیتی هر دو تلفن همراه دارای سنسور اثر انگشت هستند که در بخش پشتی تلفن قرار گرفته است. البته سنسور های دیگری مثل قطب نما، شتاب سنج، سنسور مجاورت و ژیروسکوپ نیز در هر دو تلفن همراه قرار دارد.  باتری هر دو محصول غیر قابل تعویض توسط کاربر است. شیائومی باتری 3800میلی آمپر و هوآوی هم باتری 4000 میلی آمپری دارد.

رنگ بندی

رنگ هایی که شیائومی برای گوشی خود ارائه کرده، شامل نقره ای، خاکستری، طلایی و قرمز است. هوآوی نیز رنگ های خاکستری روشن، نقره ای، طلایی پررنگ، قهوه ای، سفید سرامیکی و مشکی را تولید کرده است.

نتیجه گیری:

اگر اندازه بزرگ تلفن همراه شما را اذیت نمی کند و به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، هر دو گوشی انتخاب های مناسبی هستند. هوآوی بیشتر روی دوربین خود کار کرده است و با داشتن سی پی یو هشت هسته ای و رم چهار گیگابایتی می تواند از پس بازی های سنگین برآید. اما اگر به دنبال تجربه جدید از یک برند نه چندان مشهور هستید می توانید شیائومی را که در چین رقیبی جدی برای آیفون است انتخاب کنید. ظرفیت 128گیگابایتی به همراه رم شش گیگابایت به شما اجازه استفاده همزمان از چند برنامه و بازی بدون هیچ مشکلی را خواهد داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bAxOtjH1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علی :
6 سال پیش
ممنون از توضیحاتتون، اما در این نوشته از تنها چیزی که خبری نبود مقایسه بود، نویسنده گویا با شرکت‌های سازنده تعرف و رودربایستی داره و نمی‌خواد دل هیچ کدوم رو بشکنه، آخرش معلوم نشد چی به چیه، این خوبه اونم خوبه!
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه