سه شنبه, ۶ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 27 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران با توجه به قابلیت‌ها و زیرساخت‌های مطلوب دارای مزیت‌های فراوانی است، از همین منظر معرفی حوزه‌های برتر برای سرمایه‌گذاری از اهمیت برخوردار است. به گزارش موج، اکبر ترکان، دستیار ارشد رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، در نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هیأت اقتصادی فرانسه با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر فاصله‌ای میان همکاری‌های بین‌المللی ایران با قدرت‌های جهانی افتاده و نیاز به بازبینی و آشنایی مجدد با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ایران وجود دارد. بنابراین صنعتگران، تاجران و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایران را باید بشناسند.

  وی با بیان اینکه در شرایط جدید باید زمینه‌هایی که در آن به همکاری با کشورهای خارجی نیاز وجود دارد شناسایی و معرفی شوند، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زیرساخت‌های خوبی در ایران احداث شد. ترکان با اشاره به مأموریت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق هفت‌گانه آزاد ایران گفت: اروند نزدیک‌ترین نقطه به مرکز نفتی ایران و عراق است و مهم‌ترین تولیدکننده محصولات نفتی محسوب می‌شود، کیش می‌تواند پشتیبانی شرکت‌ها و مراکز نفتی باشد و مهم‌ترین نقطه لجستیکی صنعت نفت در دریاست.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم مهم‌ترین منطقه در تولید گاز، نفت و پتروشیمی است. همچنین منطقه آزاد چابهار دروازه ورود به حوزه شرقی است و این منطقه به اقیانوس هند پیوسته است که می‌تواند مزیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد. منطقه آزاد ماکو مهم‌ترین بازار همکاری با ترکیه است. همچنین ارس مهم‌ترین بازار همکاری با قفقاز محسوب می‌شود. منطقه آزاد انزلی نیز مهم‌ترین بازار برای روسیه است و روسیه نیاز به یک پشتیبان در ایران دارد که منطقه آزاد انزلی می‌تواند در سخت‌ترین شرایط، پشتیبانی روسیه را انجام دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه وجود این زیرساخت‌ها هزینه سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف کاهش می‌دهد، گفت: این زیرساخت‌ها در شقوق حمل‌ونقل می‌تواند سرمایه‌گذاری را تسهیل کند. ترکان با تاکید بر اینکه ایران در پنج رشته حائز جایگاه برتر بین‌المللی است گفت: کشورمان در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت خودرو، برق، فولاد و سیمان حائز رتبه‌های جهانی و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است.

مشاور عالی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی کشورمان ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد محصولات پتروشیمی به خارج کشور صادر می‌شوند و به طور عمده خوراک پتروشیمی ایران از گاز طبیعی تامین می‌شود و کشورمان دارای نخستین و بزرگ‌ترین ذخیره گاز طبیعی جهان است. ترکان با توجه به زیرساخت‌های ایران ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ فرودگاه در کشور ما فعال است که از این تعداد ۱۱ فرودگاه بین‌المللی هستند.

همچنین شبکه راه‌های اصلی و فرعی در ایران به ۱۱۰ هزار کیلومتر می‌رسد که راه‌های روستایی شامل آن نمی‌شوند. همچنین در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن وجود دارد که دوسوم آن پس از انقلاب سرمایه‌گذاری و ساخته شده‌اند. وی ادامه داد: همچنین ظرفیت بنادر ایران ۲۵۰ میلیون تن است که بزرگ‌ترین بندر کشورمان بندر شهید رجایی در بندرعباس و بندر امام در شمال خلیج‌فارس است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w7HESGbL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه