پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس هیات‌مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ضمن انتقاد از مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اینکه ایمیدرو تمام درآمد ناشی از واگذاری پروژه را به خزانه دولت واریز و دولت بودجه اجرای پروژه‌ها را تامین کند، گفت: این تصمیم از سوی مجلس گرفته شد و ما نیز موافق این امر نبودیم، چرا که این مسئله موجب تاخیر در پروژه‌ها و توقف تحرک ایمیدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای می‌شود. مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توسعه ایمیدرو به‌طور کامل به تصویب سازمان برنامه و بودجه می‌رسد و نظارت دقیقی بر آن وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: تمام بودجه‌ای که دولت تصویب می‌کند به ایمیدرو بازگردد، چرا که اگر این اتفاق محقق نشود باید بگوییم طرح‌های توسعه سازمان ممکن است دچار مشکل شود.

وی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن مصوبات بعد از ابلاغ بودجه گفت: ایمیدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای موظف است پروژه‌های جدید ارائه کند که در این راستا نیز با توجه سیاست‌های موجود در جهت حمایت از بخش صنعت و معدن امیدواریم مشکلی ایجاد نشود. کرباسیان درخصوص بهره مالکانه معادن گفت: در این خصوص هنوز قانون از مجلس ابلاغ نشده و با توجه به اینکه باید بعد از این مرحله مصوبه به شورای نگهبان ابلاغ شود، تا زمان تصویب قانون قطعی نمی‌توان نظری درباره این موضوع داد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مجلس و کمیسیون تلفیق به‌طور جدی درباره این موضوع بحث شده است، اظهار کرد: قرار بر این شده که ضمن حفظ منافع، دولت شرکت‌ها را مورد حمایت قرار دهد. وی با بیان اینکه این مصوبه تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود، گفت: در طبقه‌بندی که پیشنهاد شده برای مراکزی که کنسانتره و گندله تولید می‌کنند تخفیف بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

پیش از این سیدهادی حسینی، نماینده مجلس نیز گفته بود که این مصوبه طرح‌های ایمیدرو را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود: متاسفانه این مصوبه در مجلس در جهت وارد کردن آسیب جدی در حوزه فرآوری موادمعدنی به بخش معدن و صنایع معدنی کشور عمل خواهد کرد و کلیه فعالیت‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تصویب این قانون دچار آسیب جدی می‌شود. گفتنی است که طبق این مصوبه مجلس شورای اسلامی حق انتفاع معادنی که پروانه بهره‌برداری آنها به نام ایمیدرو است، از این پس به خزانه دولت واریز خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yeUTSBgo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه