دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی که مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد اعلام کرده که ایران مقام نخست صادرات قیر آسیا را به خود اختصاص داده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده: ایران 50 درصد بازار قیر خود را به دلیل بی‌کیفیتی این کالا از دست داده است.

محسن دلاویز، مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد به ایلنا گفته که کشور ما در سال دو میلیون و 300 هزار تن قیر تولید می‌کند و هفتمین کشور تولید‌کننده در دنیا و چهارمین کشور صادر‌کننده قیر در سطح جهان و نخستین کشور تولید‌کننده این فرآورده نفتی در سطح خاورمیانه است.

دلاویز تاکید کرده که قیر ایران به خاطر کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه بازارهای بین‌المللی است اما متناسب با شأن کشور ما نتوانسته‌ایم نقش خود را به درستی ایفا کنیم. در حال حاضر برای ورود جدی و توسعه بازار صادراتی این صنعت برنامه‌هایی در دست تدوین و اجرا داریم که از جمله آنها ایجاد بستر لازم در بعد زیرساخت‌ها و تغییر فضای شرکت برای ورود به عرصه بین‌المللی است. ما سیاست عقد قراردادهای بلند‌مدت را دنبال می‌کنیم که از جمله این سیاست‌ها قرارداد صادرات 500هزار تن قیر به کشور عمان است. در حال حاضر همچنین دو میلیون تن تقاضا برای عقد قرارداد داریم که یکی از این کشورهای متقاضی از قاره اروپا است. ظرف کمتر از یک‌سال صادرات قیر کشور به دو برابر افزایش خواهد یافت.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. علی مروی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همزمان اعلام کرده که درصد بازارهای ایران به دلیل تولید محصولات بی‌کیفیت طی سال‌های گذشته از دست رفته است که با تدبیر مدیران جدید امیدواریم که شاهد تغییرات اساسی در صنعت قیر و صادرات این فرآورده نفتی باشیم.

به گزارش ایسنا مروی با اشاره به اینکه صنعت قیر طی سال‌های اخیر با چالش روبه‌رو بوده است و در نتیجه مشکلات موجود باعث شده که این صنعت به‌صورت نیمه جان رها شود، افزود: آنچه در سال‌های گذشته بر صنعت قیر گذشته باید واکاوی شود. به علاوه باید به اهمیت توسعه این صنعت و چگونگی صادرات آن در گذشته و آینده توجه کنیم.

به گفته این نماینده مجلس، صنعت قیر طی سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده که از جمله آنها می‌توان به وجود دلالان، رواج رانت، تولید قیر بی‌کیفیت خارج از پالایشگاه‌ها و همچنین تغییر در مدیریت شرکت‌ها اشاره کرد، به طوری که طی دو سال هشت مدیرعامل شرکت تولیدکننده قیر تغییر کردند.

مروی با تاکید بر اینکه برخی تولیدات نامرغوب مانند تولید قیر از نفت کوره، بازارهای صادراتی ایران را تخریب کرد، گفت: در پی این امر صادرکنندگان واقعی قدرت چانه‌زنی خود را از دست داده و از 65 کشوری که طرف قرارداد ما بودند کمتر از 30 کشور باقی ماندند.

وی با اشاره به اینکه کاهش کیفیت محصولات باعث شده که کشورهای چین، ترکیه و امارات به دنبال جایگزین برای ایران باشند ابراز امیدواری کرد که با تدبیر مدیران شاهد تغییرات اساسی در تولید قیر و کسب بازارهای جدید باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aWGlRFIt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه