شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس‌ جمهور در خراسان رضوی:

مشهد با راه‌ آهن به کربلا متصل می‌شود

8 سال پیش ( 1394/11/17 )
 

رئیس‌جمهور دیروز در مراسم آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد از اتصال ریلی مشهد به کربلا خبر داد. به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی در مشهد گفت: «براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از خوزستان به بصره متصل خواهد شد. همه پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در ایام اربعین سال آینده زائران کربلا با قطار به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) سفر کنند.»

844466844584584584584573457345735854

رئیس‌جمهور با اشاره به پروژه‌های ریلی مورد بهره‌برداری در خراسان رضوی افزود: توسعه ناوگان ریلی درون و برون‌شهری از اهداف دولت است، زیرا امنیت، سلامت و محیط زیست را تضمین و آرامش، آسایش و حمل‌و‌نقل آسان برای مردم توام با صرفه‌جویی سوخت را فراهم می‌کند. این اقدامی بزرگ و مهم است و باید این توسعه در سطح کشور گسترده شود، پارسال عملیات برقی کردن و اجرای قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شد و امروز نیز پروژه برقی‌سازی و افزایش سرعت در مسیر راه‌آهن مشهد- تهران به اجرا درآمده است. همچنین در اغلب نقاط کشور ارتباط و اتصال ریلی به بنادر و مرزهای اصلی در دست انجام است که شروع پروژه راه‌آهن چابهار، اتمام اتصال راه‌آهن ایران به ترکمنستان از مرز اینچه‌برون و همچنین پیگیری اجرای پروژه اتصال ریلی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان و عراق از برنامه‌های مرتبط با این هدف است.»

در جریان سفر رئیس‌جمهور به مشهد، طرح اتصال خط یکم قطار شهری مشهد به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به بهره‌برداری رسید. برای این طرح 2‌هزار و 130‌میلیارد هزینه شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد که 2‌میلیارد دلار سرمایه می‌برد، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از خوزستان به بصره متصل خواهد شد. همه پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در ایام اربعین سال آینده زائران کربلا با قطار به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) سفر کنند. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر همت شود از طریق ناوگان ریلی می‌توان زائران مشهدالرضا(ع) را به کربلا انتقال داد که از لحاظ مادی و معنوی اهمیت ویژه‌ای دارد. توسعه ناوگان ریلی از جمله محورهای مورد توجه دولت است بنابراین امروز پایتخت معنوی ایران با قطار سریع‌السیر به پایتخت سیاسی کشور متصل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: «پس از برجام فضای مناسب برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی با جهان فراهم شده و امروز کشورهای مختلف، بخش خصوصی و ایرانیان مقیم خارج متقاضی فعالیت با ایران هستند. افتتاح 25 هزار‌میلیارد ریال پروژه در خراسان رضوی در دهه فجر امسال که رشد دو برابری نسبت به پارسال دارد تحولی بزرگ در کشور و بیانگر حرکت مردم و جامعه در مسیر آبادانی، توسعه و تحول است.» رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد ایرانی آبادتر و تحول در حوزه حمل‌و‌نقل باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FPlGipOb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه