جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با از دست رفتن تعادل اقتصادی چین، مردم ثروتمند این کشور به دنبال آن هستند تا قسمت اعظم دارایی‌های نقدی خود را از کشور خارج کنند. آنها نگران هستند که پول رایج این کشور و درنتیجه سرمایه آنها ارزش خود را از دست بدهد. برای دور زدن قوانین کنترلی مالی چین، شهروندان چینی از دوستان و اقوام خود می‌خواهند تا هر بار که از کشور خارج می‌شوند مبلغ 50 هزار دلار را که حد قانونی سالانه چین است با خود خارج کنند. یک گروه صد نفره می‌توانند 5 میلیون دلار را به خارج از مرزهای کشور ببرند.

سال گذشته، حدود یک هزار میلیارد دلار از طریق شرکت‌ها و اشخاص حقیقی از چین خارج شده‌است.برخی روش‌های خارج کردن پول کاملا قانونی است، مثل خرید ملک یا شروع یک تجارت در خارج از کشور و پرداخت اقساط وام به دلار. اما برخی از این روش‌ها ابهام‌آمیز و در برخی موارد غیرقانونی هستند.مقامات گمرک چین سال گذشته خانمی را دستگیر کردند که قصد داشت کشور را با 250 هزار دلار ترک کند. وی اسکناس‌ها را به دور کمر و پاهایش بسته و حتی مقداری از آنها را در کفش‌هایش جاسازی کرده بود.

اگر دولت چین نتواند جلوی خروج پول را بگیرد، چشم‌انداز تاریکی در انتظار این کشور خواهد بود. خروج عظیم پول از چین می‌تواند سیستم بانکی این کشور را با بحران روبه‌رو کند. بانک‌های چین در حال دست‌ و پنجه نرم کردن با وام‌های بی‌رویه‌ای‌ هستند که منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی در این کشور شده است.خروج سرمایه از چین، تاثیر چشمگیری بر ارزش پول رایج چین، یوان، داشته‌است. دولت چین سعی دارد تا با دخالت در بازار و استفاده از ذخایر عظیم ارزی خود از سقوط ارزش یوان جلوگیری کند، اما فرسایش زیاد این ذخایر می‌تواند سبب ایجاد تلاطم در بازار شود.

بانک مرکزی چین برای مقابله با خارج شدن بیشتر پول از این کشور میزان زیادی یوان از شهروندان چین خریداری می‌کند و به ازای آن از ذخایر ارزی خود دلار به آنها می‌فروشد. ذخایر ارزی این کشور در ماه دسامبر با 108 میلیارد دلار کاهش و در ماه ژانویه با 99 میلیارد دلار دیگر کاهش روبه‌رو شد. سقوط ماه ژانویه، به میزان قابل توجهی کمتر از رقم پیش‌بینی شده بود. بلومبرگ پیشتر پیش‌بینی کرده بود این ذخایر 120 میلیارد دلار سقوط کند.

در حال حاضر ذخایر ارزی این کشور چیزی حدود 3.23 هزار میلیارد دلار است. این در حالی است که یک سال و نیم پیش میزان این ذخایر 4 هزار میلیارد دلار بوده‌است. شوان رین، موسس گروه تحقیقاتی بازار چین، می‌گوید: «شرکت‌ها و اشخاص حقیقی، هیچ‌کدام، یوان نمی‌خواهند. این پول برای سال‌ها ارزی مطمئن بود، اما حالا دیگر شرایط فرق کرده است و بسیاری مایل به تبدیل پول خود به ارزهای خارجی هستند.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4pKmOyAo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه