دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: بودجه اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه برای فاز اول آن‌که در سال جاری آغاز می‌شود، در هیأت‌دولت با حضور رییس‌جمهور نهایی و تصویب شد.
به گزارش ایرنا داود رضا عرب، اظهار کرد: بودجه اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه با حضور رییس‌جمهور در هیأت دولت نهایی و تصویب شد و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی 10 روز بعد از تصویب و ابلاغ می‌توانند بودجه را دریافت و اقدامات عملی خود را آغاز کنند.
عرب ادامه داد: بودجه پیشنهادی ستاد احیای دریاچه ارومیه حدود 15 هزار میلیارد تومان برای مدت 10 ساله است که در فاز نخست آن مبلغ هزار و 467 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
وی گفت: تصویب بودجه مراحل مختلفی دارد که این مبلغ پیشنهادی برای فاز یک در مرحله نخست مورد موافقت سازمان‌های مرتبط قرار گرفت و در هیأت‌دولت بررسی و نهایی شد.
سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: 27 پیشنهاد برای نجات دریاچه ارومیه به تصویب رسیده است که بعد از نهایی شدن بودجه، کار عملیاتی و اجرایی 10 مصوبه اولویت‌دار آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، وی گفت: انتقال آب زرینه‌رود به سیمینه‌رود، انتقال آب از رودخانه زاب، انتقال آب رودخانه آجی‌چای به دریاچه ارومیه، آبیاری تحت فشار، افزایش راندمان انتقال آب به مزارع و تهیه نقشه کاداستر که مالکیت زمین، وسعت، نوع کشت و نحوه تامین آب آن را مشخص می‌کند جزو طرح‌های اولویت‌دار برای اجرا هستند.
گفتنی است دریاچه ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیا است. آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتا از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه‌رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود. اکنون این دریاچه در شرایط بحرانی خشک شدن قرار دارد و دولت برای نجات این حوضه آبی، ستاد احیای دریاچه ارومیه را تشکیل داده که این ستاد 27 پیشنهاد را در قالب مصوبه به تصویب رسانده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mrJ6U4OC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه