سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه مهم‌ترین کار مشترک با عمان در حوزه نفت و گاز، احداث خط لوله صادرات گاز است، گفت: دراین دیدار درباره سرمایه‌گذاری مشترک در بخش پالایش، ذخیره‌سازی نفت، فرآورده و توسعه صنایع پتروشیمی در دو کشور بحث و گفت و گو شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، زنگنه پس از دیدار با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان افزود: ایران و عمان علاقه‌مند به گسترش روابط و سرمایه‌گذاری مشترک در دو کشور هستند و تلاش می‌کنند اقدام‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای گسترش این روابط ایجاد کنند. وی نسبت به گسترش روابط میان تهران و مسقط ابراز خوشبینی کرد و با بیان اینکه این کشور در دوران سختی در کنار ایران بوده است، افزود: بدون شک روابط دو کشور در دوران پساتحریم افزایش می‌یابد. 

422362463473583573724623631624734578358946

در این دیدار علی السنیدی وزیر تجارت و صنایع عمان، سالم الاسماعیلی رئیس سازمان گسترش و سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات، حمود الزدجالی رئیس بانک مرکزی، عبدالرزاق الرئیسیف رئیس اجرایی بانک مسقط و سعود بن احمد البروانی سفیر سلطان‌نشین عمان در تهران حضور داشتند. ایران و عمان در ماه مارس سال 2014 میلادی به توافقی درباره ساخت خط لوله گاز دست یافتند که ارزش آن حدود ٦٠ میلیارد دلار برآورد می‌شود. براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای 25 سال روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.

به گزارش ایرنا، سلطان نشین عمان در سال‌های اخیر رویکرد مستقلی را در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه در پیش گرفته است. این کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tKPc3QL9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه