جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(307)

مدیریت واسطه‌های فروش

8 سال پیش ( 1394/7/12 )
 

پرسش: مدیر فروش یکی از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هستم که در تهران پخش ویروسی و در شهرستان‌ها نمایندگی داریم. به تازگی فروش محصولات ما به‌شدت کاهش پیدا کرده و طبق تحقیقات بازاری که انجام شده، مشکل از توزیع و پخش شرکت ما است و واسطه‌گران متعددی میان سازمان و مصرف‌کننده وجود دارد، همین موضوع باعث کاهش فروش شرکت ما شده است. با توجه به این موضوع از نظر شما سازمان چه روشی را برای توزیع محصولات دارویی می‌تواند اتخاذ کند؟ و به‌صورت کلی چند واسطه باید میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده نهایی باشد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی ساختار شبکه‌ای توزیع باید به‌گونه‌ای باشد که حداقل هزینه‌ای را برای سازمان شما به همراه داشته باشد و از طرفی سازمان باید تلاش کند قیمت تمام شده زنجیره تامین ‌را تا اندازه‌ای که امکان‌پذیر است، کاهش دهد، به همین دلیل هر چه تعداد واسطه‌ها کمتر باشد، هزینه هم کاهش پیدا می‌کند و به همین میزان محصول با قیمت پایین‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

351313561351362376247247437

به نظر می‌رسد کاهش فروش شما ناشی از دخالت واسطه‌های مختلف است که قیمت محصول شما را بالا برده و بیماران دیگر توان خرید محصولات شما را ندارند. در این میان شما می‌توانید به پخش ویروسی خود سروسامانی دهید و در این موضوع حتما باید از مشاوران بازاریابی و فروشی استفاده کنید که ناظر بر اقدامات سازمان شما باشند و نقاط ضعف و قوت شما را گوشزد کنند. سازمان شما می‌تواند واحدی را در راستای نظارت بر این قیمت‌ها ایجاد کند که حتی در شهرستان‌های کشور حضور فیزیکی داشته باشند و روی عملکرد نمایندگی‌های سازمان شما نظارت کنند.

تعداد ویزیت‌ها در پخش ویروسی خود را باید در داروخانه‌ها افزایش دهید که از این طریق فرصتی به واسطه‌ها ندهید که در کار شما دخالت کنند و در راستای این موضوع می‌توان‌درصدی تخفیف برای داروخانه‌ها درنظر گرفت که فقط محصولات سازمان شما را نمایندگی‌های مجاز تهیه کنند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eOK8umwW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه