گوگل اخیرا اعلام کرد شرکت ارائه سرویس های ویدئویی Anvato را خریداری کرده است تا با استفاده از آن «پلت فرم رایانش ابری گوگل» را گسترش دهد.
اگرچه شرکت خریداری شده از سوی گوگل تازه کار است، اما می تواند به این غول دنیای مجازی کمک کند تا راه حل های محتوایی رسانه ای بهتری در پلت فرم خود ارائه کند. هدف از این کار پاسخ به تقاضای ماهیت های کسب وکاری است که نیازمند خدمات رایانش ابری مطمئن و گسترده تر از پیش هستند.
شرکت Anvato به گوگل آمده تا با استفاده از تجربه های گذشته خود پخش چند ویدئو به صورت همزمان، انتشار ویدئو، انتشار ویدئوهای درخواستی و زنده و نیز استراتژی های پول ساز در این بخش را در گوگل امکان پذیر کند.
این شرکت در کنار ارائه سرویس هایی که سوددهی را به حداکثر می رسانند مثل فناوری درج آگهی پویا برای گوگل می تواند آگهی های متفاوت در صفحه نمایش های گوناگون را بسته به ترجیح و علاقه مخاطب کنار هم قرار دهد.
تازه ترین خرید گوگل نشان از وفای به عهد این شرکت در برابر مشتریان دارد. گوگل با این خرید نشان داد به خواسته مشتریان خود در حوزه صنایع رسانه ای و سرگرمی متعهد است و به آنها کمک می کند محتواهای خود را بهتر مدیریت و همزمان تمامی بارهای اضافی محتوایی را حذف کنند.
گوگل هنوز جزئیات دقیقی از خدمات مدیریت محتوای رسانه ای خود با کمک شرکت تازه خریداری شده ارائه نداده است، اما انتظار می رود این خدمات خیلی زود و پس از توافق دو شرکت بر سر مسیر یکی سازی به گوگل اضافه شود.
اضافه شدن این خدمات تازه به گوگل، قطعا موتور جست وجوی محبوب را میان کاربران شان عزیزتر خواهد کرد.