چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی ضمن اعلام مخالفت خود با خروج ایستگاه راه‌آهن از تهران گفت: راه‌آهن نه تنها نباید از شهر خارج شود بلکه باید اتصالش به مرکز شهر نیز تقویت شود.

به گزارش مهر، پیروز حناچی درباره پیشنهاد ارائه شده از سوی شهردار تهران مبنی بر خروج ایستگاه راه‌آهن از شهر و انتقال آن به حومه تهران، چنین توضیح داد: مسئله‌ای که در دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و پیش از این نیز در مطالعات مجموعه شهری تهران به آن اشاره شده است، موضوع برخورداری از یک سیستم یکپارچه حمل‌و‌نقل در حوزه نفوذ کلانشهرها است؛ به این معنا که حمل‌و‌نقل درون شهر، حومه و برون کلانشهر با هماهنگی نسبت به یکدیگر رفتار کنند.

437373447276347347347347423743734734783583

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وقتی از محدوده کلانشهری تهران سخن به میان می‌آید به معنای آن است که حوزه نفوذ کلانشهری از سمت شرق تا نزدیکی فیروزکوه و دماوند، غرب تا محدوده هشتگرد و قزوین و جنوب تا حسن‌آباد را تحت پوشش خود قرار داده است، بنابراین برای این منطقه شهری نیاز به حمل‌و‌نقل ترکیبی و هماهنگ داریم که محدوده قانونی حریم شهری را با حمل‌و‌نقل حومه‌ای که اقمار کلانشهر را به مرکز شهر متصل می‌کند، مرتبط و حتی فراتر از آن، مراکز کلانشهرها را به یکدیگر متصل کند.

وی با بیان اینکه کارکرد و استفاده از مترو برای درون شهر تعریف شده نه بیرون شهر اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری تهران برای مترو تامین اعتبار می‌کنند و قاعدتا باید مترو برای محدوده درون شهری به مسافران خدمات حمل‌و‌نقلی ارائه دهد و در واقع مترو در خارج از شهرها وظیفه‌ای ندارد، هرچند که امروز در کلانشهر تهران مترو تا نزدیک هشتگرد هم پیش رفته است.

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی یادآور شد: امروز نیز می‌توان برای ورامین که خط‌آهن نیز از آنجا عبور می‌کند یا برای هشتگرد و قزوین مترو احداث کرد و خطوط مترو را تا آنجا کشید ولی قطعا با توجه به منابع محدودی که وجود دارد این قبیل اقدامات عاقلانه نیست. از سوی دیگر راه‌آهن در گذشته برای حمل‌و‌نقل بین شهری و باری تعریف شده بود اما در حال حاضر راه‌آهن اعلام آمادگی کرده که در حوزه حمل‌و‌نقل حومه‌ای کلانشهرها ورود کند، در نتیجه این بدین معنا است که ما باید برای مودهای حمل‌و‌نقلی کلانشهرها نقاط اتصال مشترکی داشته باشیم؛ یعنی جایی برای اتصال مترو به راه‌آهن وجود داشته باشد. با این نگاه، راه‌آهن نه‌تنها نباید از شهر خارج شود بلکه باید اتصالش به مرکز شهر نیز تقویت شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KWVimwnC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه