جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هکر رومانیایی که با نام مستعار Guccifer شناخته می شود و متهم به افشای ایمیل های خانم هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکاست، به 52 ماه زندان محکوم شد. Guccifer به خاطر افشای دامنه ای از ایمیل های خصوصی خانم کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما از سوی دادگاهی در ویرجینیا به زندان محکوم شده است.

مارسل لازار 44 ساله که در فضای مجازی با نام مستعار Guccifer فعالیت داشت، در ماه مه سال جاری میلادی پس از اینکه از سوی کشورش رومانی دیپورت شد، به دسترسی غیرمجاز به یک کامپیوتر محافظت شده و سرقت هویت محکوم شد.

شانون کوئیل، وکیل تسخیری آقای لازار، درمورد این محکومیت اظهارنظر نکرده است.

آقای لازار در مصاحبه ای گفته است که به سرور خصوصی خانم کلینتون در خانه اش در چاپاکوا در نیویورک دسترسی پیدا کرده است، اما پلیس و مقامات امنیتی این ادعا را فاقد اعتبار می دانند.

گفته می شود آقای لازار بین سال های 2012 تا 2014 به حساب کاربری حدود 100 نفر وارد شده و آنها را هک کرده است. در میان این 100نفر چهره های مشهور زیادی هستند که از آن جمله می توان به کالین پاول، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، یکی از بستگان جرج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا و سیدنی بلومنتال، دستیار و مشاور غیررسمی پیشین خانم کلینتون در کاخ سفید اشاره کرد.

آقای لازار یادداشت هایی را افشا کرده که بلومنتال در قالب ایمیل های خصوصی برای کلینتون می فرستاد. این ایمیل ها در زمانی ردوبدل می شد که خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود. او در آن زمان کارهای شخصی و امور کاری اش را با همان حساب کاربری دولتی انجام می داد. موضوع ایمیل های خانم کلینتون که یکی از سوژه های تحقیقات FBI هم شد، باعث شد جمهوریخواهان با استفاده از آنها تلاش کنند که بی صداقتی خانم کلینتون را در انتخابات هشتم نوامبر امسال نشان دهند.

یک کاربر مجازی که خود را Guccifer 2.0 معرفی و ادعا می کرد یک هکر رومانیایی است از ماه ژوئن امسال خبرساز شد. او در این زمان شروع به افشای اطلاعاتی درباره کمیته ملی حزب دموکرات و نیز کمیته کمپین کنگره دموکرات کرد.

مقامات سیا و کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که Guccifer 2.0 از سوی سازمان اطلاعاتی روسیه هدایت می شد و هدفش ایجاد سردرگمی در حزب دموکرات آمریکا بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HaWlC1ux
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه