جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محبوبیت خرید آنلاین در اروپا

8 سال پیش ( 1394/11/28 )
 

تجارت آنلاین در اروپا با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده ‌است. نظرسنجی انجام شده توسط شرکت آماری Eurostat نشان می‌دهد 53‌درصد از پاسخگویان رده سنی بین 16 تا 74 سال، در سال 2015 حداقل یک‌ بار از طریق آنلاین خرید کرده‌اند. این میزان نسبت به سال 2012، 10‌درصد افزایش داشته است. این ‌درصد خریدار آنلاین از پیش‌بینی کمیسیون اروپا نیز فراتر بوده است. این کمیسیون در سال 2010 اعلام کرده بود که براساس دستور کار تعیین شده تا سال 2015 میزان خریداران آنلاین به 50‌درصد برسد. براساس گزارش Eurostat، 30‌درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خرید آنلاین خود را از سایر کشورهای اروپایی و کشورهایی به غیر‌از محل سکونت خود انجام داده‌اند و 18‌درصد آنها به‌صورت آنلاین از خارج از منطقه یورو خرید کرده‌اند.

این گزارش از مطالعه روی 151‌هزار و 685 خانوار انجام شده‌است و حداقل یکی از اعضای این خانوارها در فاصله سنی بین 16 تا 74 سال بوده‌اند. از این افراد سوالاتی در مورد آخرین باری که خرید اینترنتی داشته‌اند، از چه کشوری این خرید را انجام داده‌اند و هر چند وقت یک بار به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند، پرسیده شده بود. نتایج این گزارش نشان داد که میزان خرید آنلاین در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است.

برای مثال از بین کسانی که خرید آنلاین داشته‌اند، 87‌درصد شهروند انگلیس بوده‌اند، اما مردم رومانی تنها 18‌درصد خریداران را تشکیل داده‌ بودند. پوشاک و کالاهای ورزشی بیشترین میزان کالای خریداری شده در کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده بود. علاوه بر این، افراد در رده سنی 25 تا 54 سال بیشترین خرید اینترنتی را داشته‌اند و چیزی حدود شش تا 10 بار در سه ماه قبل از انجام نظرسنجی خرید کرده‌اند.

از هر 10 نفر خریدار آنلاین، چهار نفر گفته‌اند که در سه ماه قبل از نظرسنجی مبلغ 109 تا 544 دلار صرف خرید اینترنتی کرده‌اند. در بین کشورهای اروپایی کشور بلغارستان، رومانی و یونان کمترین خریداران آنلاین را داشته‌اند. میزان خرید آنلاین در کشورهای اروپایی در برخی ایام سال و مناسبت‌های مهم افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه جدید شرکت آمریکایی Akamai نشان داده است که در طول تعطیلات کریسمس دو‌سوم مشتریان اروپایی تمایل داشته‌اند خرید خود را از طریق اینترنت انجام دهند. در بین این افراد، بیشترین تعداد را افراد مسن به خود اختصاص داده‌اند. این مطالعه که روی مشتریان کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا انجام شده، حاکی از آن است که 53‌درصد افراد برای خرید آنلاین از گوشی‌های همراه خود استفاده ‌کرده‌اند.

براساس این تحقیق، 87‌درصد پاسخگویان به این نظرسنجی که تمایل به خرید آنلاین داشته‌اند، پس از مشاهده محصول به‌صورت آنلاین و انتخاب آن در نهایت به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و محصول مورد نظر را شخصا خریداری کرده‌اند. 61‌درصد حتی زمانی که در فروشگا‌ه‌ها حضور داشته‌اند، از گوشی‌های تلفن همراه خود برای مقایسه قیمت‌ها و خواندن نظر کسانی که قبلا آن کالاها را خریداری کرده‌اند، استفاده کرده‌اند. انریکه دووس، رئیس شرکت Akamai می‌گوید: «مشتریان این روزها بیشتر از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنند. این سیستم به آنها اجازه می‌دهد تا در هر کجا که باشند با راحتی بیشتری خرید کنند.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yYS8f6Bg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه