دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

منطقه ویژه تجاری هنگ‌کنگ با ذخیره ارزی 1.1 تریلیون یوان به یکی از بزرگ‌ترین مرکز مبادلات بین‌المللی با پول رایج چین (یوان) در خارج از این کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام رسمی مالی هنگ‌کنگ روز یکشنبه با بیان اینکه این مقدار ذخیر ارزی، نیمی از مجموع یوان مورد معامله در جهان محسوب می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تجارت بین‌المللی چین با یوان در پنج تا هفت سال آینده دو برابر شود؛ چنین روندی برای موسسه‌های مالی و اعتباری که با این پول دادوستد می‌کنند، اعتبار جهانی بیشتری می‌آورد.

چن تاک لام، مدیر اجرایی بخش مالی هنگ‌کنگ افزود: انتظار می‌رود موسسه‌های مالی و اعتباری هنگ‌کنگ برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود یوان بیشتری را به بازار تزریق کنند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، مبادلات تجاری چین با یوان بیش از 15 تا 20 درصد کل مبادلات تجاری این کشور است و انتظار می‌رود این رقم به 40 تا 50 درصد افزایش یابد. چنین روند افزایشی نشان‌دهنده تمایل هر چه بیشتر تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ارز چینی است.

 

براساس این گزارش، از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی (دی ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال) میزان مبادلات تجاری با یوان چین افزایش چشمگیری داشته به طوری که برابر با 30 میلیون دلار امریکا در این دوره زمانی است.

به اعتقاد چن تاک لام، سهمیه 270 میلیارد یوانی که به هنگ‌کنگ اختصاص یافته دیگر نیازمند تقاضای بازار نبوده و هنگ‌کنگ امیدوار است چین میزان سهمیه ارزی مربوط به این منطقه را افزایش دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GuY539Tr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه