دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر مشکل حوزه پرورش ماهی، مشکل اصلاح‌نژاد است، زیرا ماهیانی که پرورش داده می‎شوند اصلاح ‌نژاد نشده بودند.
محمود صیادبورانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماهیانی که اصلاح‌ نژاد می‌شوند رشد بهتری نسبت به ماهیان معمولی دارند و از کم‏‌خونی آنها جلوگیری می‌شود. همچنین نسبت به شرایط نامطلوب مقاوم‎‎ترند و نیاز به فعالیت بیشتر آبزی‎پروران را کمتر می‎کنند. هم‎اکنون از تخم‎های چشم‎زده اصلاح ‎نژاد شده استفاده می‌شود که زنجان در این امر جزو استان‌ها پیشرو بوده است.
وی با بیان اینکه عمده واردات این تخم‎های چشم‎زده از فرانسه صورت می‎گیرد، افزود: وزن این ماهی‎ها بعد از رشد در طول شش ماه به 600 گرم می‎رسد ولی سایر آبزیان در حدود شش ماه به حدود 50 گرم می‌رسند. همچنین این ماهیان نسبت به اکسیژن کم‏ تحمل بالایی دارند، در صورتی که ماهی‎هایی که قبلا پرورش داده می‎شدند، اکسیژن پایین‎تر از 5 درصد را تحمل نمی‏‌کردند.  وی تصریح کرد: یکی از عمده مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این بود که باید سه بار ماهی‎ها رقم‎بندی می‌شدند، ولی اکنون در طول دوره رشد دیگر نیازی به رقم‎بندی نیست. مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور از لحاظ تخم ماهی به بیگانه وابسته نباشد، طرحی در حال اجراست که طی آن از ماهی‎های آزاد دریای خزر، گونه‎ای که مقاوم و اصلاح‎ نژاد شده است، انتخاب شود. اجرای این طرح به تخم‎کشی از ماهی‎های نر و ماده منتج می‌شود. حدود 250 هزار قطعه تخم از این ماهی‌ها، استخراج شده و در حال پرورش است تا طرح‎های بعدی اجرا شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vX2knEZV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه