جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و برنامه ششم توسعه آماده است اما به دلایلی تصمیم گرفته شد به جای هفته جاری، هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه همه فرآیندهای تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال آینده و لایحه برنامه ششم توسعه انجام شده است، افزود: طبق قانون باید ابتدا گزارشی از سال گذشته یعنی هر سال وضعیت شاخص‌های سال قبل اجرای برنامه توسعه تهیه شود که گزارش‌های مربوط به سال گذشته در سه جلد آماده شده است که تقدیم نمایندگان می‌شود. وی تاکید کرد: این موارد کار تولیدی جدید است، در کنار آن باید برنامه خود را برای سالی که می‌خواهیم لایحه بودجه را بدهیم، مشخص کنیم.

56846846845735734584464834534583483458

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: چون سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه است تمامی مبانی نظری بودجه 95 بر پایه آن در دو جلد، یک ماده‌واحده و 22 تبصره لایحه با پنج پیوست قانونی تهیه شده است. نوبخت گفت: ارقام بودجه همانند سال گذشته نیست، تبصره‌های تکراری را حذف کردیم و همه احکام جدید است، همه اینها کار تولیدی دولت است تا مجلس که می‌خواهد به ماده واحده آن رأی بدهد، اطلاع داشته باشد که چه مبانی نظری در پشت آن قرار دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: آخرین ویرایش لایحه برنامه ششم توسعه تمام شده است که پس از تقدیم به مجلس برای انتشار به رسانه‌ها ارائه می‌شود. نوبخت با بیان اینکه لوایح برنامه ششم و بودجه بنا به دلایلی که گفته خواهد شد به مجلس تقدیم نشده است، گفت: این لوایح به‌طور مطلوب و به همراه پیوست‌ها داخل کیف‌های شفاف قرار داده شده و آماده است تا با تدبیری که داریم و متناسب با آن تقدیم مجلس شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درمورد سفر رئیس‌جمهوری چین به تهران و سفر حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه گفت: رئیس‌جمهوری چین در آینده نزدیک با هدف توسعه مناسبات به تهران سفر می‌کند. نوبخت افزود: تدارکاتی دیده شده است و این سفر تاثیرات خوبی هم برای ملت بزرگ چین و هم ملت بزرگ ایران به همراه خواهد داشت که بعد از امضای قراردادها و توافقات نسبت به اقدامات انجام شده داوری خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه را به دعوت رئیس‌جمهوری این کشورها بیان کرد و گفت: سفر به این دو کشور گامی در جهت توسعه روابط و آماده‌تر شدن فضا برای سرمایه‌گذاری دو کشور اروپایی خواهد بود.

روز اجرای برجام نزدیک است

نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای برجام چه اتفاق‌هایی در کشور می‌افتد، گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهوری نیز روز گذشته در افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی اعلام کرد روز اجرای برجام نزدیک است و در روزهای آینده شاهد نتایج تلاش‌های ملی خواهیم بود. وی افزود: این موضوع موفقیت هیچ جناح سیاسی یا قوه‌ای نیست و نتیجه همکاری همه قوا تحت هدایت رهبر معظم انقلاب است. سخنگوی دولت تصریح کرد: با اجرای برجام، تحریم‌ها برداشته خواهد شد، فروش نفت افزایش می‌یابد و دسترسی بانک مرکزی به منابع خارجی امکان‌پذیر می‌شود. نوبخت ادامه داد: با اجرای برجام همچنین شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور خواهیم بود. 

دولت از حمله‌کنندگان به سفارت عربستان شکایت می‌کند

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری پرونده حمله‌کنندگان به سفارت عربستان گفت: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر قابل نکوهش و محکومیت بود و دولت رسما آن را محکوم کرد، دولت درباره پرونده حمله‌کنندگان به سفارت عربستان نیز به هیچ عنوان این نوع رفتارهای غیر‌قانونی و مدنی را تایید نمی‌کند و نخواهد کرد. نوبخت ادامه داد: اینکه تردید شود کسانی که این کار را انجام دادند حساب شده و نفوذی باشند و عده‌ای هم تحت تاثیر احساسات باشند نفی نمی‌کنیم و طبیعی بود رئیس‌جمهوری از رئیس قوه قضاییه بخواهد به این مسئله رسیدگی کند و به وزیر کشور نیز دستور رسیدگی داد.

نوبخت در پاسخ به اینکه آیا دولت قصد شکایت از حمله‌کنندگان به سفارت عربستان را دارد، اظهار داشت: حتما انجام خواهد شد، چرا که خسارت بزرگ به حیثیت ملی غیر‌ از مباحث اقتصادی است و دولت شکایت خواهد کرد و درخواست پیگیری شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e9lk0Zqm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه